Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

Η ώρα των συγκοινωνιών! Δείτε τι σχεδιάζεται για τον Σεπτέμβριο

Σαρωτικές αλλαγές


08/08/2010 - 09:08

Η κυβέρνηση, κάτω και από τις ασφυκτικές πιέσεις της τρόικας, μελετά ήδη σχέδιο δραστικής περιστολής των δαπανών στις αστικές συγκοινωνίες. Το σχέδιο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συγχωνεύσεις, μετακινήσεις προσωπικού και μειώσεις αποδοχών

«Θερμό» φθινόπωρο έρχεται στον χώρο των συγκοινωνιών της Αθήνας, καθώς η κυβέρνηση κάτω και από τις ασφυκτικές πιέσεις της τρόικας μελετά ήδη σχέδιο δραστικής περιστολής των δαπανών.

Το σχέδιο προβλέπει απορρόφηση του ΗΣΑΠ από το Μετρό (ΑΜΕΛ). Οι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν από τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και θα επαναπροσληφθούν από το Μετρό με χαμηλότερες αμοιβές.
Βασικός κορμός θα είναι οι συγχωνεύσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών, οι περικοπές των ρεπό κυρίως των εργαζομένων στα λεωφορεία και η «μετακίνηση» του προσωπικού στους νέους φορείς με μειωμένες συνολικές αποδοχές, εξαιτίας των περικοπών στην υπερωριακή απασχόληση. Οσοι έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα θα συνταξιοδοτηθούν, ενώ για κάθε νέα πρόσληψη θα ισχύσει νέο εργασιακό καθεστώς, το οποίο θα καθοριστεί είτε με νομοθετική ρύθμιση ή με νέες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Η κυβέρνηση μελετά πρόταση πλήρους περικοπής των 400 ρεπό των οδηγών λεωφορείων, τα οποία συνυπολογίζονται στις 3.350 καθημερινά εκτελούμενες βάρδιες.

Ταυτόχρονα δεν θα ανανεωθεί καμία από τις συμβάσεις των συμβασιούχων που είχαν διοριστεί προεκλογικά στο μετρό και το τραμ. Στόχος είναι να γεφυρωθεί το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των εταιρειών, προκειμένου να μη συνυπάρχουν στις ίδιες εταιρείες εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων. Επίσης θα εξορθολογιστούν οι δαπάνες, ώστε οι δευτερεύουσες απολαβές να μην ξεπερνούν το 8% των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων.



Για τις αλλαγές αλλά και τα προνόμια που θα αναγκαστούν να χάσουν και οι εργαζόμενοι των ΔΕΚΟ είχε προειδοποιήσει την περασμένη εβδομάδα και ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, κάνοντας λόγο για «προκλητικές ρυθμίσεις κανονισμών εργασίας»: «Και σε αυτές τις κατηγορίες οι εργαζόμενοι θα αντιληφθούν ότι ασφαλώς κάτι θα χάσουν - και θα χάσουν ένα μέρος το οποίο άπτεται προκλητικών ρυθμίσεων στους κανονισμούς που διέπουν την εργασιακή τους ένταξη σε αυτόν τον Οργανισμό» είχε σημειώσει με νόημα.



Το μεγάλο «αγκάθι» των συγχωνεύσεων αφορά τον ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) και τους εργαζομένους του, οι οποίοι κοστίζουν υπερδιπλάσια ποσά σε σχέση με τους απασχολούμενους σε άλλες συγκοινωνιακές εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το κατά κεφαλήν ετήσιο κόστος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ φτάνει τα 86.000 ευρώ. Γι’ αυτό και προωθείται η άμεση απορρόφηση του ΗΣΑΠ από την ΑΜΕΛ (εταιρεία λειτουργίας του μετρό), αλλά και η συνταξιοδότηση όσων εργαζομένων έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα.



Ηδη μάλιστα έχουν φτάσει στο υπουργείο Υποδομών προτάσεις τεχνοκρατών για την αποζημίωση των εργαζομένων στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο από τον ΗΣΑΠ και την επαναπρόσληψή τους από την ΑΜΕΛ με χαμηλότερες αμοιβές.



Σύμφωνα με τα στοιχεία για το προσωπικό, στον ΟΑΣΑ δεν υφίσταται πλεονάζον προσωπικό και ως εκ τούτου αν χρειαστούν μετατάξεις θα αφορούν μικρό αριθμό εργαζομένων, οι οποίοι απασχολούνται σε διοικητικές θέσεις.
Τα ελλείμματα

Στόχος του σχεδίου εξυγίανσης είναι να μειωθούν τα ελλείμματα του ΟΑΣΑ που φτάνουν τα 3 δισ. ευρώ. Σε μία από τις μεγαλύτερες πληγές για τα οικονομικά των αστικών συγκοινωνιών έχει εξελιχθεί η εισιτηριοδιαφυγή καθώς στα λεωφορεία φτάνει το 40%.



Υψηλά ποσοστά λαθρεπιβίβασης έχει και ο ΗΛΠΑΠ (17,5%), ενώ ακολουθεί ο ΗΣΑΠ με 10%, το Μετρό με 7% και το τραμ με ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 6% και 7%.



Το παράδοξο είναι βέβαια ότι την ίδια στιγμή και ενώ ο ΟΑΣΑ από το 2006 υποχρεώνεται σε όλο και μεγαλύτερους δανεισμούς προκειμένου να εξοφλεί τις δανειακές υποχρεώσεις του, το ελληνικό Δημόσιο του χρωστά ποσά, τα οποία αν ελάμβανε δεν θα χρειαζόταν να καταφύγει σε δανεισμό.



Μόνο τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας χρωστούν ποσά 120 και 300 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα, ενώ χρέη που κυμαίνονται από 500.000 μέχρι 950.000 ευρώ προς τον ΟΑΣΑ έχουν και τα υπουργεία Δημοσίας Τάξης, Ναυτιλίας, Εθνικής Αμυνας και Πολιτισμού.



Πρόκειται για τα ποσά των συμβάσεων για τη δωρεάν ή με έκπτωση μετακίνηση ειδικών ομάδων πολιτών. Το συνολικό ποσό των οφειλών του Δημοσίου (τιμολογημένων ή μη) στον Οργανισμό ισοσκελίζει τις δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου, οι οποίες για το 2010 φτάνουν περίπου τα 423 εκατομμύρια ευρώ.



AΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ

Κόβονται δρομολόγια



Μεγάλες αλλαγές έρχονται από τον Σεπτέμβριο σε ό,τι αφορά το συγκοινωνιακό έργο, με στόχο την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και την παύση της αλληλοεπικάλυψης των μέσων. Στη λογική αυτή εξετάζονται:



- Η αραίωση δρομολογίων σε αρκετές γραμμές.



- Η κατάργηση γραμμών με μικρή επιβατική κίνηση.



- Οι συγχωνεύσεις γραμμών σε παράλληλες διαδρομές.



Η περικοπή του τμήματος των λεωφορειακών γραμμών έως το κέντρο, με στόχο τα δρομολόγια να σταματούν στους σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς.



Επίσης ζητούμενο είναι η τόνωση των εσόδων από την πώληση των εισιτηρίων, η οποία εμφάνισε βουτιά τα δύο τελευταία χρόνια. Η πτώση των πωλήσεων εισιτηρίων έφτασε το 30%, ποσοστό το οποίο δεν αντισταθμίστηκε από την αύξηση στις πωλήσεις καρτών κατά 15%, με αποτέλεσμα το συνολικό έσοδο από τα εισιτήρια να εμφανίζει μείωση 2,5% το 2008 και 3% το 2009.



«ΝΕΟ» ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

Κατάργηση των ρεπό και...φθηνές επαναπροσλήψεις



«Ψαλίδι» στις πρόσθετες μισθολογικές δαπάνες από τις δευτερεύουσες απολαβές, αλλά και στα ρεπό των εργαζομένων στους συγκοινωνιακούς φορείς από το φθινόπωρο εξετάζει η κυβέρνηση.



Ηδη μελετάται πρόταση πλήρους περικοπής των 400 ρεπό των οδηγών λεωφορείων, τα οποία συνυπολογίζονται στις 3.350 καθημερινά εκτελούμενες βάρδιες, λόγω των ελλείψεων σε οδηγούς από τον Σεπτέμβριο.



Οι δαπάνες μισθοδοσίας έχουν φτάσει στο «κόκκινο» πολλές συγκοινωνιακές εταιρείες, ενώ αγεφύρωτο μοιάζει το χάσμα των μισθολογικών διαφορών μεταξύ τους.



Την ίδια στιγμή, στο... φουλ κινούνται οι μηχανισμοί στον ΟΑΣΑ προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης του ετήσιου ελλείμματος των 600 εκατομμυρίων ευρώ στο μισό μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011, ενώ σημαντική περιστολή των δαπανών αναμένεται και από τις μισθολογικές περικοπές που ήδη εφαρμόζονται.



Το κόστος. Συγκεκριμένα, στην ΕΘΕΛ, η οποία απασχολεί περίπου 7.000 άτομα, το ετήσιο κόστος του κάθε εργαζομένου ανέρχεται σε 48.200 ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι με τις μειώσεις στους μισθούς, που ήδη εφαρμόζονται, το ύψος της δαπάνης προσωπικού θα φτάσει για το 2010 τα 276,5 εκατομμύρια ευρώ, με παράλληλη μείωση του ελλείμματος κατά 45 εκατομμύρια.



Στον ΗΛΠΑΠ, στον οποίο απασχολούνται 1.518 άτομα, το κατά κεφαλήν κόστος εργασίας φτάνει τα 49.000 ευρώ, ενώ υπολογίζεται ότι με τις περικοπές το συνολικό κόστος μισθοδοσίας θα πέσει στα 61 από 72 εκατομμύρια ευρώ που έφτασε το 2009, με τον μέσο εργαζόμενο να κοστίζει στην εταιρεία 42.300 ευρώ.



Ο ΗΣΑΠ έχει αυτή τη στιγμή τους πιο... ακριβούς εργαζόμενους. Στην εταιρεία απασχολούνται 1.200 άτομα, καθένα εκ των οποίων κοστίζει ετησίως 86.000 ευρώ. Οι περικοπές αναμένεται να μειώσουν το κατά κεφαλήν ετήσιο κόστος στα 79.000 ευρώ, ενώ περαιτέρω περικοπές στις μισθολογικές δαπάνες θα επιφέρει η απορρόφηση της εταιρείας από την ΑΜΕΛ, με την ταυτόχρονη επαναπρόσληψη των εργαζομένων της με χαμηλότερες απολαβές.



Η εταιρεία λειτουργίας του μετρό, που εμφάνισε πέρυσι για πρώτη φορά ζημίες 20 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες αποδίδονται στην προεκλογική πρόσληψη 270 ατόμων, έχει χαμηλότερες μισθολογικές δαπάνες απ’ όλες τις προηγούμενες.



Το κατά κεφαλήν κόστος των 1.688 εργαζομένων φτάνει τα 43.000 ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι η εταιρεία θα επιστρέψει στην κερδοφορία με τη λήξη των συμβάσεων του προσωπικού που προσελήφθη προεκλογικά και τη συγκράτηση των εξόδων.



Τους... φτηνότερους εργαζόμενους απ’ όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς διαθέτει το τραμ, με τον καθέναν από τους 700 απασχολούμενους να κοστίζει 34.000 ευρώ ετησίως.



Ωστόσο, η περίπτωσή του αποτελεί δυσεπίλυτο γρίφο, καθώς το 2009 έκλεισε με ζημίες 23,7 εκατομμυρίων, με το κόμιστρο να του έχει αποδώσει μόλις 5,6 εκατομμύρια ευρώ.



3 δισ. οι ζημίες

Τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ φτάνουν οι συσσωρευμένες ζημίες του ΟΑΣΑ, ο οποίος μαζί με τις θυγατρικές του εμφανίζει ετήσιο έλλειμμα που αγγίζει τα 600 εκατομμύρια.



«Πρωταθλήτρια» στα... χρέη αναδεικνύεται η ΕΘΕΛ καθώς το έλλειμμά της το 2009 έφτασε τα 303 εκατομμύρια ευρώ.



Το έλλειμμα του ΗΣΑΠ φτάνει τα 74 εκατομμύρια, του ΗΛΠΑΠ τα 65 εκατομμύρια, του Τραμ τα 23,7 εκατομμύρια ενώ το μικρότερο έλλειμμα (20 εκατομμύρια ευρώ), παρουσιάζει η ΑΜΕΛ.



Εισιτηρια

Αυξήσεις και είσοδος ιδιωτών στον έλεγχο



Με την είσοδο ιδιωτών μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στο σύστημα ελέγχου των εισιτηρίων κυρίως σε λεωφορεία και τρόλεϊ προσανατολίζεται να σταματήσει τη διαρκώς επιδεινούμενη «αιμορραγία» από τη λαθρεπιβίβαση η κυβέρνηση.



Ταυτόχρονα από τον ερχόμενο Ιανουάριο θα πρέπει να αναμένονται και αυξήσεις στο αντίτιμο του ενιαίου εισιτηρίου, το οποίο τώρα κοστίζει 1 ευρώ και ενδέχεται να φτάσει στο 1,2 καθώς επίσης και επανακαθορισμός στην πολιτική των καρτών απεριορίστων διαδρομών.



Υπολογίζεται μάλιστα ότι η μείωση της λαθρεπιβίβασης στα λεωφορεία στο μισό, δηλαδή 20% θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του ετήσιου ελλείμματος κατά 36 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αντίστοιχη μείωση στο 10% για τα τρόλεϊ θα προσέθετε έσοδα 25,6 εκατομμυρίων ευρώ.



Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο εξετάζεται η είσοδος ιδιωτών προκειμένου να προχωρήσει το ηλεκτρονικό σύστημα της αυτόματης συλλογής κομίστρου.



Ουσιαστικά σχεδιάζεται να δίνεται μπόνους ανάλογο με την επίδοση του συστήματος στην αύξηση των εσόδων από τον εντοπισμό των λαθρεπιβατών.



Τα ΣΔΙΤ μελετώνται για την περίπτωση λεωφορείων και τρόλεϊ καθώς στα μέσα σταθερής τροχιάς το κλειστό σύστημα των σταθμών επιτρέπει καλύτερο έλεγχο.



ΗΣΑΠ

86.000€ φτάνουν κατά μέσο όρο οι ετήσιες αποδοχές των 1.200 εργαζομένων. Στόχος να μειωθούν στις 79.000€.



ΗΛΠΑΠ

49.000€ είναι το κατά κεφαλήν κόστος εργασίας. Ο στόχος είναι η μισθοδοσία να πέσει στα 61 από 72 εκατ. €.



ΕΘΕΛ

48.000€ είναι κατά μέσο όρο οι αποδοχές κάθε εργαζόμενου. Η δαπάνη προσωπικού θα φτάσει τα 276,5 εκατ.€.



ΜΕΤΡΟ

43.000€ είναι το κατά κεφαλήν ετήσιο κόστος των 1.688 εργαζομένων. Βαρίδι οι προεκλογικές προσλήψεις.



ΤΡΑΜ

34.000€ κοστίζει κατά μέσο όρο στην επιχείρηση ο κάθε εργαζόμενος. Οι ζημιές του 2009 ήταν 23,7 εκατ. €.



ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ



ΕΘΝΟΣ, 8/8/2010

¨Ετσι βουλίαζουν τον ΟΤΕ! Για να ξεπουληθεί στους Γερμανούς!

Πολλαπλά κακουργήματα! Αλλά η Διοίκηση... Διοίκηση! Μήπως και εδώ φταίνε οι εργαζόμενοι;;; - Ο ΑΣΒΟΣ
Γκάζι προς τον… γκρεμό πατάει η διοίκηση Βουρλούμη, οδηγώντας τον ΟΤΕ στην ταχύτερη, ίσως, στην ευρωπαϊκή ιστορία απαξίωση βασικού τηλεπικοινωνιακού παρόχου, επιβεβαιώνοντας ότι είναι άξιος ο μισθός του από την Deutsche Telekom –ως γνωστόν, ο κ. Βουρλούμης παραμένει… πειρατικά στο τιμόνι του ΟΤΕ, παρά τη βούληση του Δημοσίου να αποπεμφθεί, ιδιαίτερα μετά την παραπομπή του σε δίκη, για απιστία σε βαθμό κακουργήματος εις βάρος του Οργανισμού.
Η τιμή της μετοχής του Οργανισμού ήδη έχει υποχωρήσει κάτω από τα 6 ευρώ και η κεφαλαιοποίησή του χαμηλότερα από το εξευτελιστικό επίπεδο των 3 δις. ευρώ, καθώς οι διοικητικές πρακτικές της ομάδας Βουρλούμη έχουν οδηγήσει σε ένα ιδιότυπο ράλι φυγής των συνδρομητών του, που το πρώτο εξάμηνο του έτους ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Την ίδια στιγμή, οι νέες υπηρεσίες, στις οποίες ποντάρει ο ΟΤΕ τα… ρέστα του, όπως η συνδρομητική τηλεόραση μέσω διαδικτύου, απαξιώνονται από τις πρωτοφανείς γκάφες της διοίκησης και ο Οργανισμός μοιάζει παγιδευμένος σε μια πορεία διολίσθησης χωρίς τέλος.
Η απαξίωση του Οργανισμού, που είναι τόσο βίαιη, ώστε να μοιάζει ότι γίνεται βάσει σχεδίου, ευνοεί την εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου της Deutsche Telekom για υφαρπαγή της πλειοψηφίας των μετοχών σε εξευτελιστικό τίμημα. Μετά και την απαράδεκτη απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, να μην αναστείλει μερικώς τα δικαιώματα ψήφου των Γερμανών, επειδή απέκτησαν τον έλεγχο χωρίς να υποβάλουν δημόσια προσφορά για τις μετοχές της μειοψηφίας, έχει ανοίξει διάπλατα ο δρόμος για την υποβολή μιας δημόσιας προσφοράς από την Telekom για το σύνολο των μετοχών του ΟΤΕ, σε εξευτελιστική τιμή!
Οι Γερμανοί, όμως, έχουν και εναλλακτική οδό «άλωσης» του ΟΤΕ, χάρη στα ολέθρια σφάλματα της διοίκησης Βουρλούμη: ήδη έχει δοθεί έγκριση από τη γενική συνέλευση των μετόχων για την άντληση μεγάλης χρηματοδότησης από την Telekom, ώστε να εξυπηρετηθούν τα τεράστια ανοίγματα που δημιούργησε ο υπερβολικός δανεισμός για τη σκανδαλώδη εξαγορά της Γερμανός. Αν αυτή η χρηματοδότηση δοθεί και με δεδομένη τη μεγάλη μείωση των ταμειακών ροών του Οργανισμού, που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο στο μέλλον την εξυπηρέτηση του υπέρογκου δανεισμού, οι Γερμανοί θα μπορούν… ευγενώς να προτείνουν την κεφαλαιοποίηση αυτού του δανείου, ώστε να αποκτήσουν την πλήρη κυριαρχία στη μετοχική σύνθεση με… ψίχουλα.
Σε αντίθεση με όλους τους άλλους βασικούς παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της Ευρώπης, που κατάφεραν να παραμείνουν ισχυροί μετά την απελευθέρωση της αγοράς, ο ΟΤΕ εμφανίζει απόλυτη αδυναμία προσαρμογής στις συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού και η διοίκησή του έχει καταφέρει να παγιδευτεί σε μια πεισματική αντιπαράθεση με την Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (ΕΕΤΤ), επιμένοντας να αλλάξει το πλαίσιο εποπτείας της αγοράς, ώστε να εξυπηρετεί τις αναχρονιστικές πρακτικές του Οργανισμού.
Με άλλα λόγια, αντί η διοίκηση του ΟΤΕ να συνεργάζεται με την ΕΕΤΤ για να προσφέρει στην αγορά πακέτα υπηρεσιών που θα είναι ελκυστικά στο κοινό, χωρίς να υποκρύπτουν προσπάθεια «γονατίσματος» του ανταγωνισμού με πρακτικές κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης, βρίσκεται σε συνεχή τριβή με τους επόπτες, οι οποίοι υποχρεώνονται να μπλοκάρουν πολλά από τα προτεινόμενα πακέτα υπηρεσιών και τελικά να στοχοποιούνται από τη διοίκηση Βουρλούμη ως δήθεν υπεύθυνοι για τη συνεχή φυγή συνδρομητών!
Αυτή η αδιέξοδη αντιπαράθεση, πρωτοφανούς έντασης στα ευρωπαϊκά χρονικά των τηλεπικοινωνιών, αντανακλά τις αναχρονιστικές εμπορικές πρακτικές, που επιμένει να εφαρμόζει ο κ. Βουρλούμης. Ένα σαφές δείγμα των αντιλήψεων που εξακολουθούν να επικρατούν στον ΟΤΕ είχε δοθεί πέρυσι, όταν ο Οργανισμός επιχείρησε να σύρει στα δικαστήρια εναλλακτικούς παρόχους, επειδή διαφήμιζαν ότι προσφέρουν πακέτα χωρίς πάγιες χρεώσεις, δυσφημίζοντας δήθεν τις εμπορικές πρακτικές του ΟΤΕ.
Η πεισματική εμμονή του κ. Βουρλούμη σε αυτή τη στείρα αντιπαράθεση, που δεν έχει επιτρέψει μέχρι στιγμής στον ΟΤΕ να παρουσιάσει ελκυστικά πακέτα υπηρεσιών, οδηγεί σε συνθήκες κρίσης σε πρωτοφανή έξοδο συνδρομητών: είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα ο ΟΤΕ, σύμφωνα με τα οποία το α’ εξάμηνο του 2010 αυξήθηκαν πάνω από 44% (!) οι «ελεύθερες» τηλεφωνικές συνδέσεις, δηλαδή οι γραμμές που καλύπτονται από τους ανταγωνιστές του ΟΤΕ. Μέσα σε ένα εξάμηνο, ο κ. Βουρλούμης «κατάφερε» να στείλει στον ανταγωνισμό σχεδόν 380.000 συνδέσεις, ανεβάζοντας τον αριθμό των απελευθερωμένων γραμμών πάνω από τα 1,237 εκατ.!
Την ίδια ώρα, η προσπάθεια Βουρλούμη (που είχε και τεράστιο οικονομικό κόστος για τον ΟΤΕ…) να χρησιμοποιήσει τη διαδικτυακή συνδρομητική τηλεόραση σαν ισχυρό «όπλο» κατά του ανταγωνισμού κατέληξε σε ανεπανάληπτο φιάσκο, για το οποίο ουδείς στον ΟΤΕ αισθάνθηκε την υποχρέωση να υποβάλει παραίτηση.
Στην πρόσφατη μεγάλη πρεμιέρα αθλητικών μεταδόσεων του Conn-x TV, οι οποίες είχαν προσελκύσει αρκετούς νέους συνδρομητές στο δίκτυο, οι φίλοι του ποδοσφαίρου έμειναν να κοιτούν μαύρες οθόνες, αντί για την ποδοσφαιρική αναμέτρηση του Ολυμπιακού με την Μακάμπι! Έτσι, αντί να γίνουν οι ακριβοπληρωμένες μεταδόσεις ποδοσφαιρικών αγώνων ο μεγάλος «κράχτης» για τη νέα υπηρεσία του ΟΤΕ, κατέληξαν να διώχνουν συνδρομητές, τους οποίους ο Οργανισμός υποχρεώθηκε να αποζημιώσει με δωρεάν συνδέσεις για αρκετούς μήνες.
Κάπως έτσι, ο ΟΤΕ βρίσκεται να δίνει τη δύσκολη «μάχη» με τον ανταγωνισμό χωρίς ελκυστικά πακέτα υπηρεσιών φωνής και ευρυζωνικών συνδέσεων, ενώ καταφέρνει να μετατρέπει ακόμη και τις νέες υπηρεσίες, που αποτελούν ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όλων των βασικών παρόχων στις απελευθερωμένες αγορές της Ευρώπης, σε μεγάλο «πονοκέφαλο» για τη διοίκησή του! Ακόμη και αν κάποιος πάσχιζε να επινοήσει μια καλή συνταγή επιχειρηματικής αυτοκτονίας του ΟΤΕ, πολύ δύσκολα θα μπορούσε να σκεφθεί κάτι καλύτερο (ορθότερα: χειρότερο) από τη συνταγή Βουρλούμη…

Προσφυγές κατά του μνημονίου...

H ΓΣΕΕ και ο Πρόεδρος της, συμφωνούν  άραγε με το ΜΝΗΜΟΝΙΟ; Και αν όχι γιατί δεν προσέφυγαν και αυτοί; - ΟΑΣΒΟΣ
Στις 8 Οκτωβρίου 2010 προσδιορίστηκε να συζητηθούν στην Ολομέλεια η κοινή αίτηση ακύρωσης που κατέθεσαν κατά των διατάξεων του Μνημονίου ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, η ΑΔΕΔΥ, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτικών Συνταξιούχων (ΠΟΠΣ), η ΕΣΗΕΑ, το ΤΕΕ, πέντε ακόμη φορείς και 22 πολίτες. Την ίδια ημερομηνία προσδιορίστηκε να συνδικαστούν και οι προσφυγές των Δικηγορικών Συλλόγων Καλαμάτας και Βόλου με το ίδιο αντικείμενο.



Οι προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθούν ως αντίθετες στο Σύνταγμα, το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, την ΕΣΔΑ , αλλά και τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας, δύο αποφάσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη, με την μορφή εγκυκλίου, οι οποίες επιβάλλουν τις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, καθώς και η κοινή υπουργική απόφαση των υφυπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που καθορίζει την εισοδηματική πολιτική της Κυβέρνησης για το 2010.



Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ψήφιση του νόμου 3845/2010 ήταν πλημμελής, καθώς δεν ψηφίστηκε από τα 3/5 των βουλευτών, κατά παράβαση του άρθρου 28 του Συντάγματος, καθώς επί της ουσίας αποτελεί διεθνή συνθήκη. Παράλληλα ωστόσο τονίζουν ότι οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος θα πρέπει να έχουν επαρκή αιτιολογία, τουλάχιστον όταν λαμβάνονται μέτρα που θίγουν δικαιώματα τα οποία έχουν κατοχυρωθεί από το Σύνταγμα και τις διεθνείς συνθήκες.