Σάββατο 29 Μαΐου 2010

ΔΕΝ - ΔΕΝ - ΔΕΝ... Χαρείτε τους....


Σας μεταφέρω από το tvxs για να θυμάστε!

Τρία είναι τα σενάρια για το νέο Ασφαλιστικό, στα οποία επικεντρώνεται η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας στις συζητήσεις της με τους εκπροσώπους της τρόικας. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Οικονομικών προβληματίζεται από την απώλεια εσόδων, ενώ η Κομισιόν ανησυχεί για τις καθυστερήσεις στην εφαρμογή των νέων μέτρων. Το ενδεχόμενο για επιβολή νέων μέτρων από το Σεπτέμβρη φαντάζει πλέον πολύ πιθανό.




Ο υπουργός Εργασίας, Ανδρέας Λοβέρδος, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», επιχειρεί την επιβολή της 39ετίας και όχι της 40ετίας ή την ισχύ 40ετούς εργασίας στο 60ό έτος με μεταβατική περίοδο εφαρμογής, χωρίς να θίγονται οι παλιοί ασφαλισμένοι. Το τρίτο σενάριο είναι να ισχύσουν τα 40 έτη αλλά να συνυπολογίζονται, όπως στις άλλες χώρες και πλασματικά χρόνια, (χρόνος σπουδών, ανατροφής παιδιών και στρατιωτική θητεία).



Ακόμη πραγματοποιούνται συζητήσεις ώστε να ισχύσει, χωρίς εξαιρέσεις,η διαδοχική ασφάλιση ανεξαρτήτως αν έχει διανυθεί χρόνος εργασίας σε ταμεία μισθωτών ή αυτοαπασχολούμενων.



Παράλληλα, θα υπάρξουν 14 ακόμη ανατροπές στο νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο:



- Σταδιακή αύξηση της εξίσωσης των ορίων ηλικίας από το 2011 για τις εργαζόμενες στο ΙΚΑ με εφαρμογή του νόμου Πετραλιά από το 2013.



- Ενίσχυση της αναλογικής σύνταξης με κίνητρα για αύξηση της ελάχιστης απόδοσης εισφορών στα 40 έτη εργασίας από 37 προηγουμένως: οι συντελεστές θα είναι κλιμακωτά υψηλότεροι την τελευταία τριετία (37 ως 40 έτη εργασίας). Πάντως διατηρούνται τυπικά τα 35-37 έτη, που όμως δεν αποδίδουν την ανώτατη σύνταξη.



- Πέναλτι στις μειωμένες συντάξεις και για τη διαδοχική ασφάλιση από το 4,5% στο 6%.



- Ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων σε τρία ώς το 2018 ή το 2015.



- Από το 2013 νέος ενιαίος τρόπος υπολογισμού της σύνταξης για όλους τους ασφαλισμένους. 6Από 1.1.2013 η ένταξη των δημοσίων υπαλλήλων στο ΙΚΑ.



- Από 1.1.2018 (ή 2013) σταδιακά βάσει υπολογισμού καθίσταται το σύνολο του εργασιακού βίου με έτος- βάση το 2013. Διασφαλίζονται τα θεμελιωμένα δικαιώματα (με θεμελίωση μέχρι και το τέλος του 2010) και ως προς τον τρόπο υπολογισμού της σύνταξης.



- Βασική σύνταξη και για τους ανασφάλιστους άνω των 65 ετών, με εισοδηματικά κριτήρια. Το ποσό της σύνταξης ορίζεται στα 360 ευρώ μηνιαίως και χρηματοδοτείται από το 2018 (ή το 2015) από τον κρατικό προϋπολογισμό.



- Παραμένει αμετάβλητο το γενικό όριο συνταξιοδότησης στα 65 έτη.



- Κατάργηση των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου.



- Επιβολή ΛΑΦΚΑ στις υψηλές συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ από 1ης Αυγούστου. Αυτό αφορά στην κύρια σύνταξη, με συντελεστές 3%- 9%, αναλόγως του ποσού.



- Αναθεώρηση στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και αυστηρά κριτήρια στις αναπηρικές συντάξεις.



- Καθορισμός της σύνταξης με βάση το προσδόκιμο ζωής, αρχής γενομένης από το 2020.



- Κατά την τριετία 2011- 2013 θα αυξηθούν κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες οι εισφορές ασφαλισμένων και εργοδοτών στο ΙΚΑ- ΕΤΑΜ με ισόποση μείωση των εισφορών προς τον ΟΑΕΔ, τον ΟΕΚ και τον ΟΕΕ.



Το τελικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή έως 10 Ιουνίου και οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του ίδιου μήνα.



Θα χρειαστούν και άλλα μέτρα...



Απογοήτευση επικρατεί στο Υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με την εφημε΄ριδα «Ελεύθερος Τύπος», καθώς υπάρχει πλέον σοβαρό ενδεχόμενο να μη επιτευχθούν τα προσδοκώμενα έσοδα, ύψους τουλάχιστον 6 δις ευρώ, που ισοδυναμούν με 2.5% του ΑΕΠ. Η ηγεσία του Υπουργείο διαπιστώνει ότι σταδιακά ότι είναι αδύνατο να επιτευχθεί η πρόβλεψη του Προγράμματος Σταθεροποίησης για αύξηση των εσόδων κατά 11%. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η προσφυγή σε νέα έκτακτα μέτρα μοιάζει να είναι μονόδρομος και σύμφωνα με εκτιμήσεις οι ανακοινώσεις θα γίνουν μέχρι το Σεπτέμβριο.



Εν τω μεταξύ, απογοητευμένη εμφανίζεται και η Κομισιόν. Αρμόδιες πηγές από την επιτροπή εκφράζουν σοβαρή ανησυχία για την ικανότητα της Ελλάδας να εφαρμόσει το πρόγραμμα Σταθερότητας, ενώ δυσφορία έχουν προκαλέσει και οι καθυστερήσεις στην εφαρμογή μέτρων της ελληνικής κυβέρνησης τόσο στο Ασφαλιστικό, όσο και στο τομέα της αγοράς.



Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου αναμένεται να έρθει στην Αθήνα αντιπροσωπεία ΔΝΤ, Ε.Ε. και ΕΚΤ για να εκτιμήσει την πορεία εφαρμογής του μνημονίου, ενώ λίγο αργότερα θα έρθει και επιτροπή από ΔΝΤ και Ε.Ε., η οποία θα ασχοληθεί αποκλειστικά με τον τραπεζικό τομέα.

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

«Οσμή» σκανδάλου πολιτικών υποκλοπών ...

Από "Σοφοκλέους 10"

Σχόλιο από ασβός: Εντάξει αλλά για θυμείστε μας τι έγινε και στην προηγούμενη αποδεδειγμένη περίπτωση! ΤΊΠΟΤΑ ΚΥΡΙΟΙ! Αφήσατε και αυτό το θέμα σε εκκρεμότητα! Θυμάστε άραγε και έναν άνθρωπο που αναγκάστηκε να αυτοκτονήσει;

«Οσμή» νέου σκανδάλου τηλεφωνικών υποκλοπών με στόχο τον Πρωθυπουργό, την οποία στάθηκε αδύνατο στον κ. Π. Βουρλούμη να απομακρύνει πειστικά ενώπιον των βουλευτών, διαχύθηκε κατά τη χθεσινή εξέταση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ από την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, η οποία διερευνά την υπόθεση Siemens.

Εξεταζόμενος στη Βουλή, ο κ. Βουρλούμης κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις με αφορμή παραπολιτικό σχόλιο της δημοσιογράφου Αριστέας Μπουγάτσου στην «Ε», όπου γινόταν λόγος για περίεργη «σιγή» του πρωθυπουργικού σταθερού τηλεφώνου στην κατοικία του Γ. Παπανδρέου στο Καστρί.
Ερωτώμενος από βουλευτές για την περίεργη φραγή των εισερχομένων κλήσεων στο τηλέφωνο του Πρωθυπουργού, ο κ. Βουρλούμης άφησε πολλά αναπάντητα ερωτήματα και έπεσε σε αντιφάσεις, καθώς:

Αρχικά δήλωσε άγνοια για το θέμα και επιχείρησε να αντεπιτεθεί, μιλώντας για ανεύθυνες και υποβολιμαίες φήμες,

Ακολούθως, υπό την πίεση των βουλευτών που ζητούσαν πειστικότερη απάντηση, ο κ. Βουρλούμης εξήλθε του χώρου συνεδρίασης της Επιτροπής για να ενημερωθεί τηλεφωνικά από τον αρμόδιο διευθυντή του ΟΤΕ, κ. Α. Καραγιώργο,

Επιστρέφοντας στην αίθουσα, ο κ. Βουρλούμης αναγνώρισε ότι υπήρξε πρόβλημα διακοπής εισερχόμενων κλήσεων στο πρωθυπουργικό τηλέφωνο, αλλά απέδωσε το γεγονός σε κάποια εσφαλμένη πληκτρολόγηση από υπάλληλο (!).

Η απάντηση αυτή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους βουλευτές:

- Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Βασιλική Τσόνογλου, δήλωσε ότι δεν πείθεται από αυτές τις εξηγήσεις, ότι είναι αδικαιολόγητο να μη γνώριζε το πρόβλημα διακοπής των κλήσεων του Πρωθυπουργού ο κ. Βουρλούμης και να μην έχει ενημερώσει προσωπικά τον Γ. Παπανδρέου,

- Ο βουλευτής της Ν.Δ., Πάνος Καμμένος, υπαινίχθηκε ανοικτά, ότι τίθεται θέμα ασφάλειας των δικτύων του ΟΤΕ, υπενθυμίζοντας τις παλαιότερες αποκαλύψεις, για την παροχή δικαιωμάτων απομακρυσμένης πρόσβασης στο δίκτυο στην Siemens και την Intracom, προκειμένου να διορθώνουν εξ αποστάσεως βλάβες.
«Θα το ερευνήσουμε»…
Υπό την πίεση των βουλευτών, ο κ. Βουρλούμης υποχρεώθηκε τελικά να δηλώσει ότι θα ερευνήσει περισσότερο το θέμα, για το οποίο μάλιστα δήλωσε στην Επιτροπή ότι είχε σχετική πληροφόρηση και ο πρώην διευθυντής του Οργανισμού, Ν. Μπαριτάκης, ο οποίος είχε απομακρυνθεί από τον ΟΤΕ, επειδή μέχρι τέλους επέμενε σε χαμηλότερα τιμήματα για τις υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης από την Intracom και την Siemens.
Βουλευτές που συμμετείχαν στη χθεσινή συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής έλεγαν στο «S», ότι οι εξηγήσεις που έδωσε ο κ. Βουρλούμης μόνο πειστικά δεν ακούσθηκαν, καθώς μάλιστα, κατά τρόπο ανεπίτρεπτο για κορυφαίο στέλεχος του ΟΤΕ, εμφανίσθηκε να μη γνωρίζει ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, όπως η φραγή εισερχόμενων κλήσεων στην πρωθυπουργική κατοικία.
Για ένα τέτοιο θέμα, επισήμαιναν, ο κ. Βουρλούμης έπρεπε να έχει πλήρη ενημέρωση και να έχει ήδη δώσει σχετικές εξηγήσεις στον Πρωθυπουργό, αφού άπτεται της εθνικής ασφάλειας και είναι γνωστό από το πρόσφατο παρελθόν, ότι η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο, όπου έχει αποκαλυφθεί σκάνδαλο τηλεφωνικών υποκλοπών εις βάρος Πρωθυπουργού, το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα ανεξιχνίαστο.
Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι οι εφημερίδες «Ελευθεροτυπία» και «Παρόν» έχουν αποκαλύψει στο πρόσφατο παρελθόν έκθεση - βόμβα της Υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου του ΟΤΕ, όπου διαπιστώνονταν ενδεχόμενοι κίνδυνοι για την ασφάλεια του δικτύου του ΟΤΕ, εξαιτίας της παραχώρησης, επί διοίκησης Βουρλούμη, δικαιωμάτων απομακρυσμένης πρόσβασης στους «εθνικούς προμηθευτές».
Στην έκθεση αυτή, που φέρει τις υπογραφές τεσσάρων εσωτερικών ελεγκτών του ΟΤΕ, αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι: «Δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ελέγχου της απομακρυσμένης πρόσβασης των προμηθευτών οίκων, όταν αυτή αιτείται από τον Οργανισμό για άρση βλάβης του τηλεπικοινωνιακού του δικτύου. Σήμερα η πρόσβαση γίνεται με ειδική προσωρινή σύνδεση, η οποία σε μερικές περιπτώσεις παραμένει ενεργή για κάποιο διάστημα πέραν της άρσης της βλάβης. Αυτό συμβαίνει επειδή η επίβλεψη από πλευράς ΟΤΕ στηρίζεται σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Οίκο». Συνέπεια αυτών είναι ότι υπάρχει «πιθανότητα διενέργειας κακόβουλων πράξεων σε βάρος του τηλεπικοινωνιακού δικτύου».
Αγωγές, αγωγές, αγωγές…
Για την αποκάλυψη της έκθεσης αυτής από δύο εφημερίδες, περιέργως ο κ. Βουρλούμης έδωσε εντολή στους νομικούς του ΟΤΕ να υποβάλλουν αγωγή διεκδίκησης υπέρογκης αποζημίωσης για υποτιθέμενη δυσφήμιση, μόνο κατά της «Ελευθεροτυπίας» και της δημοσιογράφου Αρ. Μπουγάτσου, χωρίς να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια και κατά της εφημερίδας «Παρόν».
Πρόσφατα, στο ίδιο θέμα αναφέρθηκε δημόσια (στην εκπομπή του Μ. Τριανταφυλλόπουλου) και ο κ. Ν. Μπαριτάκης, υπογραμμίζοντας ότι η απομακρυσμένη πρόσβαση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια του δικτύου και άλλοι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί, όπως η British Telecom, αρνούνται να παραχωρήσουν τέτοια δικαιώματα στους προμηθευτές τους. Κατά του κ. Μπαριτάκη η διοίκηση Βουρλούμη επίσης υπέβαλε αγωγή διεκδίκησης υπέρογκης αποζημίωσης.
Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι ο κ. Βουρλούμης είναι σήμερα υποχρεωμένος περισσότερο από κάθε άλλη φορά να παρέχει πλήρεις εξηγήσεις για κάθε θέμα που μπορεί να άπτεται της ασφάλειας των κλήσεων στο δίκτυό του, καθώς η διοίκησή του έχει περιέλθει στον έλεγχο ξένης εταιρείας, της γερμανικής Deutsche Telekom, η οποία μάλιστα από την πρώτη στιγμή που εισήλθε στη μετοχική σύνθεση μερίμνησε για τη διασύνδεση του εθνικού μας τηλεπικοινωνιακού δικτύου με το αντίστοιχο γερμανικό.
Συνεπώς, ακόμη και η παραμικρή υπόνοια παρακολούθησης συνδιαλέξεων Ελλήνων αξιωματούχων μπορεί να αναχθεί πλέον σε ζήτημα κατασκοπίας εις βάρος της κυβέρνησης, γι’ αυτό και η διοίκηση του ΟΤΕ οφείλει να επιδεικνύει τη μέγιστη ευαισθησία σε οποιαδήποτε υπόνοια κακόβουλων ενεργειών με στόχο κυβερνητικά στελέχη ή κρατικούς αξιωματούχους, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

Ο κ. Βουρλούμης, πάντως, πιθανότατα δεν θα προλάβει να δώσει πλήρεις εξηγήσεις για το θέμα του πρωθυπουργικού τηλεφώνου από τη θέση που σήμερα κατέχει, καθώς ήδη η κυβέρνηση δρομολογεί τις διαδικασίες απομάκρυνσής του από τον ΟΤΕ. Οι αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν σε προσεχή Γενική Συνέλευση.

Και άλλα κενά…

Ένα ακόμη σοβαρό «κενό» σε όσα έχει καταθέσει ο κ. Βουρλούμης στην Επιτροπή για την Siemens, όπως αναφέρουν βουλευτές, άπτεται των διαδικασιών ελέγχου που ακολούθησε ο Οργανισμός επί των ημερών του, σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση υλικών που προμηθευόταν ο ΟΤΕ από τους «εθνικούς προμηθευτές», με βάση τις σχετικές προγραμματικές συμφωνίες.
Ο κ. Βουρλούμης κατέθεσε, ότι δόθηκε εντολή στην PriceWaterhouseCoopers να ελέγξει τις τιμές των υλικών, σύμφωνα με τις ρήτρες που περιελάμβαναν οι προγραμματικές συμφωνίες, ώστε να διαπιστωθεί αν παρέχονταν εκπτώσεις αντίστοιχες της απαξίωσης των υλικών στο πέρασμα του χρόνου. Όμως, ο διευθύνων σύμβουλος του ελεγκτικού οίκου, Μ. Ψάλτης, εξεταζόμενος από την Επιτροπή δήλωσε ότι ουδέποτε διενεργήθηκε έλεγχος σύμφωνα με τις ρήτρες των προγραμματικών συμφωνιών, αφήνοντας έτσι άλλη μια φορά έκθετο τον κ. Βουρλούμη…

Μ. Ψάλτη και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΤΕ Π. Βουρλούμη αναμένεται να προχωρήσει η εξεταστική επιτροπή της Βουλής, που διερευνά το σκάνδαλο Siemens, ύστερα από την κατάθεση του πρώτου.
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο Π. Βουρλούμη είναι εκτεθειμένος, σε σχέση με τους κοστολογικούς ελέγχους που πραγματοποίησε επί των ημερών του η εταιρεία Price Water House για τις συμβάσεις που είχε υπογράψει ο Οργανισμός με την SIEMENS, εξέτασε η Επιτροπή της Βουλής.
Σύμφωνα με όσα φέρεται να δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Price Water House, στην κατάθεσή του αποκάλυψε ότι στους ελέγχους που πραγματοποίησε το 2005 η εταιρεία ύστερα από σχετική εντολή του ΟΤΕ, δεν ελήφθησαν υπ΄ όψιν οι τρεις ρήτρες που εμπεριέχονταν στις συμβάσεις της SIEMENS με τον Οργανισμό, ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα του.
Όπως φέρεται να δήλωσε ο Μ. Ψάλτης, η Price Water House έλεγξε μόνο δύο εκτελεστέες παραγγελίες ύψους 114 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούσαν μόνο στο 5% των συνολικών συμβάσεων ύψους δύο δισ. ευρώ. Διευκρίνισε δε, ότι ο έλεγχος αυτός έγινε με την μέθοδο σύγκρισης του περιθωρίου κέρδους (29%) που είχε η γερμανική εταιρεία σχετικά με την υλοποίηση των συγκεκριμένων παραγγελιών με το συνολικό περιθώριο κέρδους (35%) της SIEMENS στην χώρα μας.
Από όσα φαίνεται να είπαν οι βουλευτές της Επιτροπής από την σύγκριση των δύο ποσοστών προέκυπτε εσφαλμένα το συμπέρασμα ότι οι συμβάσεις ήταν επ ωφελεία του ΟΤΕ. Ο Παναγής Βουρλούμης είχε αναφέρει στην κατάθεσή του, στις 8/3, ότι στους συγκεκριμένους κοστολογικούς ελέγχους είχαν ληφθεί υπ΄όψιν οι τρεις ρήτρες.

Ωστόσο, κατά την κατάθεσή του,αναίρεσε τον παραπάνω ισχυρισμό, λέγοντας ότι πιθανόν οι υπηρεσίες να είχαν πει στη διοίκηση του ΟΤΕ ότι δεν χρειάζονταν να εξεταστούν οι τρεις ρήτρες (κοστολογικός έλεγχος, ανταγωνιστική προσφορά, προτεινόμενος πελάτης).

Την αισιοδοξία του για την έκδοση κοινού πορίσματος από την επιτροπή για τη Siemens εξέφρασε ο πρόεδρός της Σ. Βαλυράκης. Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θ. Παφίλης επέμεινε ότι για να μετέχει το κόμμα του σε κοινό πόρισμα θα πρέπει πρώτα να καταγραφεί η διαχρονική διαπλοκή του κράτους με τις πολυεθνικές εταιρείες, ενώ τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η Ν.Δ. επέμειναν ότι πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η εξέταση των μαρτύρων.

Τρίτη 25 Μαΐου 2010