Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Eurobank: Θλιβεροί τίτλοι τέλους και παιχνίδια στο ΧΑ

eurobank simboulioΤην ώρα που γράφονται οι τίτλοι τέλους στο τραπεζικό μοντέλο της άλλοτε κραταιάς Eurobank, με τον τελικό «λογαριασμό» που θα αντιμετωπίσει ο Έλληνας φορολογούμενος από αυτή τη δραματική αποτυχία να παραμένει άγνωστος, και καθώς εντείνεται η φημολογία ακόμη και για «εξώσεις» κορυφαίων διοικητικών στελεχών από τα νέα «αφεντικά» του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, στο χρηματιστηριακό ταμπλό κάποιοι επιμένουν να παίζουν ακατανόητα κερδοσκοπικά παιχνίδια με τη μετοχή της τράπεζας.
Καθώς και στη χθεσινή συνεδρίαση του ΧΑ οι τραπεζικές μετοχές βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, η μετοχή της μοναδικής συστημικής τράπεζας που οδεύει προς κρατικοποίηση ακολούθησε την... απογείωση των χαρτιών του κλάδου, κλείνοντας με κέρδη κοντά στο 30%!
Πρόκειται, όπως σχολίαζαν στην αγορά, για μια ακατανόητη κερδοσκοπική κίνηση, που ίσως θα έπρεπε να κινήσει την προσοχή της... ακοίμητης Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, καθώς:
  Όπως είναι γνωστό, το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών της Eurobank(σχεδόν85% του συνόλου) βρίσκονται «κλειδωμένες», μετά την πρόσφατη ανταλλαγή μετοχών, στο χαρτοφυλάκιο της Εθνικής Τράπεζας. Συνεπώς, το επενδυτικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι όποιες (εντυπωσιακές) κινήσεις κάνουν την εμφάνισή τους στο χρηματιστηριακό ταμπλό γίνονται σε μια μετοχή εξαιρετικά περιορισμένης εμπορευσιμότητας, που μάλιστα αποτελεί «σκιά» του παλιού της εαυτού, καθώς πλέον η κεφαλαιοποίηση της άλλοτε δεύτερης μεγαλύτερης ελληνικής τράπεζας δεν υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ.
ΕEίναι χαρακτηριστικό ότι στη χθεσινή συνεδρίαση η αλματώδης άνοδος της μετοχής της Eurobank «αντικρίζεται» με έναν όγκο συναλλαγών της τάξεως των 3,6 εκατ. μετοχών, συνολικής αξίας περίπου 1,15 εκατ. ευρώ. Η άνοδος, δηλαδή, που θα μπορούσε να παρασύρει έναν όχι καλά πληροφορημένο επενδυτή σε μια τοποθέτηση στη μετοχή της Eurobank είναι... άδειο πουκάμισο.
TΤο μεγάλο ερώτημα, όμως, που θα όφειλε να απαντήσει η διοίκηση της Eurobank στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αν η διοίκησή της έστελνε μια επιστολή για να ζητήσει εξηγήσεις για τη συμπεριφορά της μετοχής, όπως έκανε κατά κόρον σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν, είναι αν υπάρχει κάποιο επιχειρηματικό γεγονός ή προσδοκία, που θα μπορούσε να εξηγήσει τέτοιες ακραίες μεταβολές μιας «σοβαρής», τραπεζικής μετοχής.
  Με άλλα λόγια, πώς μπορεί να εξηγηθεί τέτοια ακραία ανοδική διακύμανση της μετοχής μιας τράπεζας, που είναι γνωστόν τοις πάσι ότι σύντομα θα κρατικοποιηθεί, καθώς το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας θα καλύψει, κατόπιν της αποτυχίας της προσπάθειας «γάμου» με την Εθνική και της αποτυχίας των προσπαθειών για εξεύρεση ιδιωτών επενδυτών, το σύνολο της επικείμενης αύξησης κεφαλαίου της Eurobank.
  Καλύπτοντας πλήρως την αύξηση, το ΤΧΣ θα... «εξαϋλώσει» τη συμμετοχή των σημερινών μετόχων (dilution - αραίωση). Συνεπώς, είναι εντελώς ακατανόητο -εκτός αν η διοίκηση της Eurobank μπορεί να το εξηγήσει...- πώς βρίσκεται στο χρηματιστηριακό ταμπλό, υπ’ αυτές τις συνθήκες, επενδυτικό ενδιαφέρον για τη μετοχή, ικανό να την «απογειώσει» σε μια άνοδο σχεδόν κατά 30%.Σε κάθε περίπτωση, ακατανόητο είναι γιατί η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επιτρέπει να συνεχίζεται αυτή η ιλαροτραγωδία στο χρηματιστηριακό ταμπλό με τη μετοχή της Eurobank, χωρίς να παρεμβαίνει για την προστασία του επενδυτικού κοινού.
Πάντως, αυτή την περίοδο γράφονται οι τίτλοι τέλους στο επιχειρηματικό μοντέλο της Eurobank, που ήταν η πρωταγωνίστρια τράπεζα της καλής εποχής λίγο πριν την ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη και των ετών της -αλόγιστης...- ευφορίας που την ακολούθησαν. Ο ισχυρός βασικός της μέτοχος, η οικογένεια Λάτση, έχει πρόσφατα εγκαταλείψει το σκάφος, μεταπηδώντας στην Εθνική Τράπεζα και αποφεύγοντας το βαρύ κόστος συμμετοχής στην ανακεφαλαιοποίηση, ενώ οι πληροφορίες των τελευταίων ημερών αναφέρουν ότι το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, που θα αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της τράπεζας πολύ σύντομα, προσανατολίζεται να «καρατομήσει» ακόμη και ιστορικά διοικητικά στελέχη, που έχουν συνδέσει τη σταδιοδρομία τους με την Eurobank.
Όλα δείχνουν ότι, με τη σχεδιαζόμενη ενοποίηση της Eurobank με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την ProtonBank, άλλες δύο τράπεζες που υποστηρίχθηκαν με (αναλογικά) μεγάλα ποσά από το ΤΧΣ, δημιουργείται ένας όμιλος που θα έχει απορροφήσει ουκ ολίγα δισεκατομμύρια ευρώ των φορολογουμένων.
Το μεγάλο ερώτημα είναι πότε και με ποιο τίμημα μπορεί αυτή η νέα τράπεζα να επιστρέψει στον ιδιωτικό τομέα. Οι περισσότεροι, ήδη, στην τραπεζική αγορά εκτιμούν ότι το ΤΧΣ θα είναι αδύνατο, ιδιαίτερα αν βιασθεί να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση, να πάρει πίσω τα κεφάλαια που σωρευτικά θα έχει τοποθετήσει στις τράπεζες, οι οποίες θα συνθέσουν το νέο όμιλο. Από αυτή την άποψη, ακόμη παραμένει άγνωστο το ύψος του λογαριασμού που τελικά θα κληθεί να πληρώσει ο φορολογούμενος, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου συνδέεται με την ατυχή (αν και εξαιρετικά επικερδή για τους τέως βασικούς μετόχους....) κατάληξη του πειράματος της Eurobank.

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

"Να στείλουμε στρατό σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Κύπρο" - Έκθεση γερμανικού υπουργείου αμύνης



Να στείλει στρατιωτικές μονάδες στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Πορτογαλία, για να επιβάλλει την πειθαρχία και να «προλάβει» κοινωνική αναστάτωση και αντάρτικες ενέργειες, προτείνει διαβαθμισμένη μελέτη που έγινε για λογαριασμό του γερμανικού Υπουργείου Άμυνας.
Η μελέτη, μέρος από το περιεχόμενο της οποίας φέρνει στο φως η εφημερίδα “PRESS”,και υπογράφεται από κορυφαίο αναλυτή του κόμματος της Γερμανίδας Καγκελαρίου Μέρκελ. Έχουν το απεριόριστο θράσος οι Γερμανοί, όχι μόνο να μην ξεπληρώνουν τα χρέη τους, στην χώρα που κατέστρεψαν στο Β'ΠΠ αλλά να σχεδιάζουν και νέα Κατοχή, με στρατεύματα, για να είναι σίγουροι ότι δεν θα αντιδράσουμε κατά την διάρκεια του "βιασμού".
Συντάκτης της μελέτης είναι ο υπερσυντηρητικός αναλυτής του κόμματος της Μέρκελ, Ρόμπερτ Σρέντερ. Η μελέτη είναι διαβαθμισμένη, έγινε υπό την επίβλεψη του Πανεπιστημίου του Κιέλου (αναφέρεται ότι εκπονήθηκε από αυτό) και έγινε για λογαριασμό του γερμανικού Υπουργείου Άμυνας. Έχει ήδη παραδοθεί ως paper στο γερμανικό Υπουργείο Άμυνας- χωρίς να έχει ακόμα αξιολογηθεί, σύμφωνα με την εφημερίδα.
Στις 105 σελίδες της, αναφέρεται ότι το Βερολίνο θα πρέπει να υιοθετήσει, και μάλιστα άμεσα, δόγματα κατά αντάρτικων ενεργειών, καθώς και κοινωνικών αναστατώσεων. Τονίζει ότι, αυτό πρέπει να το κάνει οπωσδήποτε και πολύ σύντομα, επειδή θα κληθεί να επέμβει σε κράτη που έχουν «έντονες αντιδραστικές τάσεις», όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Πορτογαλία.
Στη μελέτη εξηγείται πως επειδή οι Αμερικανοί κινούνται σε Αφρική και Ασία, η Γερμανία θα πρέπει να αναλάβει την «πειθαρχία» της Ευρώπης.
Προτείνει την ανάπτυξη μονάδων του Γερμανικού Στρατού-Μπούντεσβερ στις χώρες που προαναφέραμε. Και μάλιστα μιλά για μονάδες που θα είναι επιφορτισμένες με την καταπολέμηση οργανωμένου αντάρτικου!
Η γλώσσα που χρησιμοποιείται στη μελέτη είναι απίστευτη για τα σημερινά δεδομένα –θα δικαιολογείτο μόνο στην περίοδο από τα τέλη της δεκαετίας του 1930 ως τα μέσα της δεκαετίας του 1940- και, σαν να μην φτάνουν τα παραπάνω, οι συντάκτες της προτείνουν να γίνει άμεσα ενίσχυση των κατασκοπευτικών δραστηριοτήτων της Γερμανίας στο Νότο.
Πρακτικά, αν «διαβάσει πίσω από τις λέξεις» κανείς, θα διαπιστώσει πως πρόκειται για μια έμμεση παραδοχή περί κατασκοπευτικών δραστηριοτήτων της Γερμανίας στις χώρες του Νότου. Δεν ενισχύεις ποτέ κάτι ανύπαρκτο. Είναι άραγε θεμιτό αυτό μεταξύ «συμμάχων» και «εταίρων»;
Στη μελέτη αναφέρεται ότι θα είναι χρήσιμο για την Γερμανία να λάβει υπόψη, για μελλοντικές επιχειρήσεις στην Ευρώπη, τα διδάγματα από τη συμμετοχή της στις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν και ειδικά σε Κοντούζ και Φαϊζαμπάντ. Οι Γερμανοί, στο Αφγανιστάν, πήγαν στα βόρεια της χώρας, όπου ήταν ήσυχα, συγκριτικά με τα νότια και νοτιοανατολικά. Γενικότερα η παρουσία τους στο Αφγανιστάν δεν ήταν ιδιαιτέρως πολεμική.
Παρατηρούμε ότι ο κύριος που συνέταξε την έκθεση. Ζει στον δικό του κόσμο. Αυτός πίστεψε, ότι ο γερμανικός στρατός έχει την ισχύ Αμερικανικών, ή Ρωσικών μεραρχιών. Κάποιος θα πρέπει να του εξηγήσει ότι το ημερολόγιο δεν γράφει Σεπτέμβρης 1939!
Ακόμα όμως και αν υποθέσουμε ότι πρόκειται περί γραφικού ατόμου, τό ότι αυτή η έκθεση συντάχθηκε για λογαριασμό του γερμανικού Υπουργείου Άμυνας και πως επικεφαλής της είναι αναλυτής του κυβερνώντος κόμματος της χώρας, προκαλεί μείζον πολιτικό θέμα.
Επίσης θα πρέπει να ζητηθούν εξηγήσεις ως προς τα λεγόμενα της έκθεσης, περί κατασκοπείας. Η σύμμαχος στο ΝΑΤΟ χώρα της Γερμανίας μας κατασκοπεύει; Επισήμως; Μήπως το δίκτυό της περιλαμβάνει και ντόπιους "γκαουλάιτερ", όπως,δημοσιογράφους,διαμορφωτές γνώμης, πολιτικό προσωπικο και άλλα φυντάνια ασαφούς εθνικής συνείδησης;
Ειδικά το θέμα της κατασκοπίας πρέπει να διερευνηθεί, σε μια χώρα που και οι πέτρες ξέρουν ότι η Siemens "εξυπηρετούσε" πολύ κόσμο, και κόμματα, ενώ η ίδια η εταιρεία αποτελεί το "μακρύ" χέρι της BND. Για αυτό το λόγο και τό χέρι αυτό "κόπηκε" πρώτα στις ΗΠΑ, όταν πια η Company (CIA) αντιλήφθηκε σε τι βαθμό είχε εισχωρήσει στην αμερικανική οικονομία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Δήλωση Μητρόπουλου για το νέο πλαίσιο αξιολόγησης

Σε δήλωση προχώρησε ο βουλευτής και τομεάρχης Δημόσιας Διοίκησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ κ. Αλέξης Μητρόπουλος, σχετικά με το προσχέδιο νόμου για την οργάνωση της δημόσιας διοίκησης και ειδικότερα για το νέο πλαίσιο αξιολόγησης.


Δήλωση Μητρόπουλου για το νέο πλαίσιο αξιολόγησης
«Με ένα θεσμικό πλαίσιο – φενάκη, χρησιμοποιώντας ευρηματικούς ευφημισμούς και παρωχημένους θεσμούς, η συγκυβέρνηση προωθεί ακάθεκτα το σκληρό μνημονιακό στόχο για μαζικές απολύσεις και δραστικό περιορισμό των κοινωνικών υπηρεσιών του ελληνικού κράτους.
Με ερωτηματολόγια αυτονόητα, πολλές φορές παιδαριώδη και απαξιωτικά για τους αξιοπρεπείς και φιλόπονους δημοσίους υπαλλήλους των οποίων τις απαντήσεις ένα σύγχρονο κράτος διαθέτει ή όφειλε να διαθέτει επιχειρεί να δημιουργήσει ένα μόνιμο μηχανισμό συρρίκνωσης των δομών του και σταθερή δεξαμενή των προς απόλυση και υπηρεσιακή υποβάθμιση υπαλλήλων.
Τα αναχρονιστικά ερωτηματολόγια και οι «φόρμες αξιολόγησης» που αξιοποιήθηκαν αρκετές δεκαετίες πριν σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, ανεπιτυχώς, δεν αντιμετωπίζουν τα μεγάλα και χρονίζοντα προβλήματα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.
Η νέα δημόσια διοίκηση δεν μπορεί να σχεδιάζεται στο κοινωνικό κενό, με τους περιορισμένους πόρους (το ανώτατο μέχρι 9% του ΑΕΠ) και τα τεχνοκρατικά οργανογράμματα που επέβαλαν οι δανειστές μας (Ν. 4046/12). Η νέα ελληνική δημόσια διοίκηση είναι υπόθεση του κυρίαρχου ελληνικού λαού και του υψηλά εξειδικευμένου και φιλότιμου ανθρώπινου δυναμικού του».