Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

ΒΟΜΒΑ Φαλσιανί: «Ο Σαρκοζί εκβίασε τον Παπανδρέου να φέρει την τρόικα, γιατί η Μαργαρίτα είχε €500 εκατ. στο εξωτερικό»

ΒΟΜΒΑ Φαλσιανί: «Ο Σαρκοζί εκβίασε τον Παπανδρέου να φέρει την τρόικα, γιατί η Μαργαρίτα είχε €500 εκατ. στο εξωτερικό» 

Τον ισχυρισμό ότι ο Γιώργος Παπανδρέου έφερε την τρόικα στην Ελλάδα εκβιαζόμενος, προκειμένου να μην αποκαλυφθεί ότι η μητέρα του Μαργαρίτα είχε βγάλει μεγάλο χρηματικό ποσό στο εξωτερικό, προβάλλει ο Ερβέ Φαλσιανί σε βιβλίο του που κυκλοφορεί την προσεχή εβδομάδα.
Όπως μεταδίδουν tanea.gr, το πρώην στέλεχος της τράπεζας HSBC, που αποκάλυψε τη «λίστα Λαγκάρντ», γράφει ότι η Μαργαρίτα Παπανδρέου διατηρούσε λογαριασμό με «500 εκατ. ευρώ» στην HSBC.
Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Corrierre della Sera, η οποία προδημοσιεύει μερικά αποσπάσματα του βιβλίου Φαλσιανί υποστηρίζει ότι η λίστα των χρυσών καταθετών της τράπεζας χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να επιβληθούν πολιτικές λιτότητας.
Αυτό, πάντα κατά την άποψή του, συνέβη στην περίπτωση της Ελλάδας. Ο Παπανδρέου, λέει, δέχθηκε «πιέσεις και εκβιασμούς».
«Το 2011 η καθοδήγηση των διαπραγματεύσεων με την τρόικα για τη διάσωση της Ελλάδας είχε ανατεθεί στον (πρώην πρόεδρο της Γαλλίας Νικολά) Σαρκοζί ο οποίος είχε αυτή τη λίστα και, γνωρίζοντας τα ονόματα, μπορούσε να ασκήσει πίεση στον Παπανδρέου», γράφει ο Φαλσιανί.
Στο βιβλίο του, με τίτλο «La cassaforte degli evasore» («Το χρηματοκιβώτιο των φοροφυγάδων»), το οποίο συνέγραψε μαζί με τον δημοσιογράφο της ιταλικής οικονομικής εφημερίδας «Sole 24 Ore» Άντζελο Μινκούτσι, αναφέρει ένα ακόμη όνομα από το «μέτωπο του Νότου»: «Ο πλουσιότερος άνθρωπος στην Ισπανία, ο Εμίλιο Μποτίν από το Banco Santander (σ.σ. της οποίας ήταν ιδιοκτήτης ως τον θάνατό του τον περασμένο Σεπτέμβριο), ήταν ένας από τους πελάτες της HSBC στη Γενεύη».
Ο 44χρονος γαλοϊταλός Φαλσιανί, που καταζητείται από τις ελβετικές αρχές, μεγάλωσε στο Μονακό και προσελήφθη ως αναλυτής συστημάτων υπολογιστών σε εκεί υποκατάστημα της HSBC το 2000. Έξι χρόνια αργότερα μετατέθηκε στην HSBC Γενεύης όπου την διετία 2006-7 συγκέντρωσε οικονομικά στοιχεία για περισσότερους από 106.000 πελάτες της τράπεζας από τουλάχιστον 200 χώρες που διατηρούσαν 300.000 και πλέον ιδιωτικούς λογαριασμούς.
Όταν τον Δεκέμβριο του 2008 οι ελβετικές αρχές τον κάλεσαν για να τον ανακρίνουν, ο Φαλσιανί κατέφυγε με την σύζυγο και τα δυο παιδιά τους στη Γαλλία. Εκεί κατέβασε εμπιστευτικές πληροφορίες από τους λογαριασμούς της HSBC σε πέντε δισκέτες τις οποίες παρέδωσε στις γαλλικές αρχές - που δεν μπορούν να τον εκδώσουν στην Ελβετία διότι ο νόμος απαγορεύει την έκδοση γάλλων πολιτών.
Η γαλλική κυβέρνηση, μέσω της τότε υπουργού Οικονομικών Κριστίν Λαγκάρντ (και νυν επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου), μοιράστηκε τις πληροφορίες με άλλες κυβερνήσεις μεταξύ των οποίων η ελληνική 0 εξ ου και η μετονομασία της «λίστας Φαλτσιανί» σε «λίστα Λαγκάρντ».
Τα στοιχεία της HSBC που στη χώρα μας έγιναν γνωστά ως «λίστα Λαγκάρντ», υπέστησαν νέα επεξεργασία στο πλαίσιο της διεθνούς δημοσιογραφικής έρευνας Swissleaks - στην οποία συμμετείχαν και τα «ΝΕΑ», το μοναδικό ΜΜΕ από την Ελλάδα. Μια σειρά από νέα ευρήματα ήρθαν στο φως.

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

Απάτη της VW οδηγεί στην κατάρρευσή της παγκόσμια (3η στην Ελλάδα)

Το τρομακτικό 23% της κεφαλαιακής της αξίας (13 δις δολάρια) έχασε σε λίγες ώρες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VolksWagen αφού υποχρεώθηκε να παραδεχτεί ότι πουλούσε στην αγορά αυτοκίνητα με ειδικό λογισμικό που ξεγελούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων, δείχνοντάς τες πολύ χαμηλότερες. Η αμερικανική εταιρία πιστοποίησης ανακάλυψε το λογισμικό μετά από 6 χρόνια και ανάγκασε την αυτοκινητοβιομηχανία να σταματήσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της στην Αμερική. Στην συνέντευξη Τύπου που έδωσε η VW ο CEO Martin Winterkorn όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει αντίστοιχο λογισμικό και στα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη απάντησε «δεν έχω διαθέσιμα τα απαραίτητα στοιχεία»... Το διαβάσατε πουθενά στην Ελλάδα αυτό;
Οι τρομακτικές απώλειες για την Γερμανική εταιρία θα είναι ακόμα μεγαλύτερες όταν θα επιβληθούν τα πρόστιμα των αμερικανικών αρχών τα οποία υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάνουν ακόμα και τα 18 δισεκατομμύρια.

Η κεφαλαιοποίηση της VW μετά την αποκάλυψη: -20,1%

Η απάτη βρίσκεται σε ένα ειδικό λογισμικό που ήταν εγκατεστημένο στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας το οποίο αναλάμβανε να κλέβει τα δεδομένα στις μετρήσεις εργαστηρίων τυποποίησης προκειμένου να εμφανίζεται ότι οι εκπομπές ρύπων είναι εντός των ορίων για την αμερικανική αγορά. Ωστόσο μετά από μετρήσεις που έγιναν εκτός εργαστηρίου από ανεξάρτητη εταιρία μετρήσεων αποδείχτηκε ότι τα στοιχεία δεν είχαν καμία σχέση με τα δηλωμένα. Τελικά μετά από μια σειρά ερευνών η VW αναγκάστηκε τελικά να παραδεχτεί ότι είχε εσκεμμένα εγκαταστήσει το λογισμικό αυτό γνωρίζοντας ποιος ήταν ο σκοπός του.

Το Αμερικανικό Πρακτορείο Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) ανακοίνωσε ότι η VW με αυτόν τον τρόπο τα αυτοκίνητα της εταιρείας παρήγαγαν 40 φορές περισσότερη μόλυνση από το επιτρεπτό όριο. Η αμερικανική κυβέρνηση έδωσε εντολή στη VW να αποσύρει 482.000 μοντέλα δικά της και της Audi κατασκευασμένα από το 2009 κι έπειτα.

Πρόκειται για τα Jetta (2000-2015), Beetle (2009-2015),  Golf (2009-2015), Passat (2014-2015) καθώς και το Audi A3 (2009-2015), όλα με δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα.

VW: Τα κάναμε θάλασσα

O Γενικός Διευθυντής του αμερικανικού τμήματος της εταιρείας, Μαϊκλ Χορν, στις πρώτες δηλώσεις του ήταν ευθύς. «Τα θαλασσώσαμε», τόνισε σε εκδήλωση παρουσίασης του νέου μοντέλου Passat. «Η εταιρεία μας ήταν ανέντιμη με την EPA, τις υπηρεσίες της Καλιφόρνια και όλους εσάς. Πραγματικά, τα κάναμε θάλασσα»

Υπογράμμισε επίσης ότι η εταιρεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να επανακάμψει και θα δεχθεί τις όποιες τιμωρίες.«Πρέπει να επισκευάσουμε τα αυτοκίνητα για να είμαστε σίγουροι ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί ξανά. Αυτού του είδους η συμπεριφορά είναι εντελώς αντίθετη στις αρχές μας.» Συμπλήρωσε ότι «είμαστε αποφασισμένοι να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας Θα πληρώσουμε ό,τι χρειαστεί»

Η Volkswagen είναι μητρική εταιρεία των VW, Porsche, Audi, Seat και Skoda, και όπως ενημέρωσε με ανακοίνωσή της, οι εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το λογισμικό παραποίησης ρύπων, είναι εγκατεστημένο σε 11 εκατομμύρια οχήματα ντίζελ σε όλο τον κόσμο τα οποία χρησιμοποιούν τον κινητήρα τύπου ΕΑ189. 

Συνεργασία από τη Volkswagen στην έρευνα των αρχών ζητεί ο ΟΗΕ

Τον έντονο προβληματισμό του εξέφρασε την Τρίτη ο ΟΗΕ, σε ό,τι αφορά το σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen και κάλεσε τη γερμανική εταιρεία να «συνεργαστεί πλήρως» στην έρευνα.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να είναι ένας εταίρος μας στις προσπάθειές μας (...) για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίτς.
Σημειώνοντας ότι αυτή η υπόθεση εξαπάτησης των ρυθμιστικών αρχών που πραγματοποιούν τους ελέγχους για εκπομπές ρύπων των κινητήρων αποτελεί ήδη το αντικείμενο μιας ποινικής έρευνας στις ΗΠΑ, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού εξέφρασε την ευχή η εταιρεία να συνεργαστεί πλήρως και να επιλύσει το ζήτημα.

Βρετανία: Η Κομισιόν να ερευνήσει το ζήτημα των εκπομπών ρύπων

Βρετανία: Η Κομισιόν να ερευνήσει το ζήτημα των εκπομπών ρύπων
Η κυβέρνηση της Βρετανίας κάλεσε σήμερα την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει έρευνα όσον αφορά τις διαδικασίες ελέγχου των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά την παραδοχή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
"Είναι ζωτικής σημασίας η κοινή γνώμη να εμπιστεύεται τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων των οχημάτων και καλώ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει το ζήτημα αυτό θεωρώντας το κατεπείγον", ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Πάτρικ Μακλάφλιν σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Κομισιόν: Πρόωρο το σενάριο λήψης μέτρων

Από την πλευρά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί «πρόωρο το σενάριο λήψης άμεσων μέτρων επιτήρησης», υπογραμμίζοντας όμως ότι το θέμα «εξετάζεται πολύ σοβαρά.

Τα παραπάνω δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Λουσιά Κοντέ, που συμπλήρωσε ότι «οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη σε ό,τι αφορά τη Volkswagen τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία»,

«Άρα είναι πρόωρο να σχολιάσει κανείς, αν απαιτούνται άμεσα και ειδικά μέτρα επιτήρησης στην Ευρώπη και αν τα οχήματα που πουλήθηκαν από τη Volkswagen στην Ευρώπη επηρεάστηκαν επίσης», πρόσθεσε η Κοντέ

Έρευνα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ζητεί ο Σαπέν

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μισέλ Σαπέν, ζήτησε να διενεργηθεί έρευνα στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

«Φαίνεται απαραίτητο. Πρέπει να το κάνουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο», δήλωσε ο Μισέλ Σαπέν προσθέτοντας ότι και οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να τεθούν υπό εξέταση, αν και όπως είπε δεν έχει λόγο να πιστεύει πως γαλλικές εταιρείες αυτοκινήτων δρούσαν με τον ίδιο τρόπο.

Η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι οι αρμόδιες αρχές θα ερευνήσουν αν η Volkswagen AG χειραγώγησε τις δοκιμές εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, έκανε λόγο για επιπτώσεις που θα έχει το σκάνδαλο στη «δικαιολογημένα εξαιρετική φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας», ενώ εκφράζονται φόβοι για απολύσεις και κάμψης των εξαγωγών της Γερμανίας.

«Η ζημιά στην εικόνα της VW θα είναι ακριβή, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και παγκοσμίως. Ως αποτέλεσμα, θα απειληθούν θέσεις εργασίας», υποστήριξε ο Γερμανός οικονομολόγος M. Fratzscher μιλώντας στη Bild. «Τα ενδεχόμενα πρόστιμα είναι το λιγότερο», ανέφερε, τονίζοντας ότι είναι ζωτικής σημασίας να περιοριστούν οι ζημιές καθώς η VW υπήρξε πάντα η καλύτερη διαφήμιση των προϊόντων που κατασκευάζονται στη Γερμανία.

Ο Ελληνικός παράγοντας


Η δημοσιογραφική κάλυψη της τεράστιας αυτής υπόθεσης που μπορεί ακόμα και να οδηγήσει στην πλήρη κατάρρευση ενός από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς κολοσσούς είναι για μια ακόμη φορά αστεία στα ελληνικά ΜΜΕ. Βλέπετε η διαφημιστική δαπάνη των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι από τις μεγαλύτερες και κανείς δεν θέλει να χαλάσει τις καρδιές των πελατών τους.

Η υπόθεση πάντως είναι πρωτοσέλιδη σε όλα τα μεγάλα διεθνή ΜΜΕ Ευρώπης και Αμερικής. 

Η Πολιτική ερμηνεία της όλης υπόθεσης αποτελεί ίσως ευκαιρία για να ερμηνευτούν τα φαινόμενα αυτά αν γίνονται ή όχι υπό την ανωχή των Γερμανικών Κυβερνήσεων που εύκολα εκτοξεύουν κατηγορίες για όλους τους Ευρωπαϊκούς Λαούς κρατώντας ως αποκλειστικό το προνόμιο της Νομιμότητας μόνον και μόνον για τη Γερμανία.

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Reuters: Πλαφόν στις ετήσιες πληρωμές ελληνικού χρέους από την ΕΕ

Reuters: Πλαφόν στις ετήσιες πληρωμές ελληνικού χρέους από την ΕΕ
Οι χώρες της Ευρωζώνης εξετάζουν το ενδεχόμενο να βάλουν πλαφόν στις ετήσιες δαπάνες για την εξυπηρέτηση του ελληνικού χρέους. Το πλαφόν θα είναι στο 15% του ΑΕΠ (Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν) στα πλαίσια της ελάφρυνσης του χρέους μακροπρόθεσμα αναφέρει το Reuters, επικαλούμενο αξιωματούχους της Ευρωζώνης.
Το ζήτημα της ελάφρυνσης του χρέους έχει γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου με τις χώρες της Ευρωζώνης να αποκλείουν ονομαστικό κούρεμα του ελληνικού χρέους ύψους 197 δισ. ευρώ που διακρατούν.
Το χρέος διαμορφωνόταν στα 301,5 δισ. ευρώ ή 168,8% του ΑΕΠ τον περασμένο Απρίλιο από 177,1% το 2014. Η μείωση οφείλεται πιθανόν στο γεγονός ότι η Ελλάδα χρησιμοποίησε τα αποθεματικά των φορέων της γενικής κυβέρνησης για να κάνει πληρωμές το πρώτο εξάμηνο του 2015 χωρίς να λάβει νέο δάνειο.
Η νέα συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας και της ΕΕ προβλέπει να ξεκινήσουν οι συζητήσεις για την ελάφρυνση του χρέους μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης που αρχικά τοποθετείτο τον Οκτώβριο αλλά τώρα ίσως πάει πιο πίσω.
Απο την πλευρά του, το ΔΝΤ έχει καταστήσει σαφές ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει στο νέο πρόγραμμα αν το ελληνικό δημόσιο χρέος δεν καταστεί διαχειρίσιμο.
Σύμφωνα με αξιωματούχο της Ευρωζώνης που μίλησε στο Reuters υπάρχει σύγκλιση ότι αυτός είναι ο τρόπος που θα πρέπει να προχωρήσουν.
Αλλος αξιωματούχος ανέφερε ότι το υψηλό χρέος ως προς το ΑΕΠ της Ελλάδας δεν αντανακλά τα πολύ χαμηλά επιτόκια, τις μεγάλες περιόδους χάριτος και τις μεγάλες ωριμάνσεις.
Το κόστος εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους διαμορφώνεται στο 11% περίπου το 2015 και θα μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια αλλά θα αυξηθεί μετά την λήξη της περιόδου χάριτος στα δάνεια της Ευρωζώνης.
Ενας τρίτος αξιωματούχος της Ευρωζώνης ανέφερε στο Reuters ότι το πλαφόν στο ετήσιο κόστος εξυπηρέτησης θα επιτρέψει επίσης στην Ελλάδα να επιστρέψει στις αγορές και να δανεισθεί καθώς οι ιδιώτες επενδυτές θα αισθάνονται πιο σίγουροι.
Οι ίδιοι αναφέρουν ότι το 15% είναι αυθαίρετο νούμερο αλλά πιθανότατα θα γίνει αποδεκτό από το ΔΝΤ.
Ο επικεφαλής του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ δήλωσε στις 17 Αυγούστου ότι «το ΔΝΤ λέει ότι ως το 15% είναι ΟΚ και σ” αυτή την περίπτωση το χρέος είναι διαχειρίσιμο.»