Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Ο big brother είναι ΕΔΩ!


Εποικοινωνήστε μαζί μαςΓράψε τη διεύθυνσή σου στα Ελληνικά και δες το σπίτι σου τρισδιάστατα!
Η εφαρμογή αυτή μπορεί να προβάλει τρισδιάστατα την διεύθυνση που θα πληκτρολογήσετε και να δείτε το σπίτι σας και όλα τα σπίτια της γειτονιά σας.
Για να δείτε την εφαρμογή κάντε κλικ ΕΔΩ

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Πιέζει το ΔΝΤ για νέα μέτρα - Παραμένει η έκτακτη εισφορά


Πιέζει το ΔΝΤ για νέα μέτρα - Παραμένει η έκτακτη εισφοράΠιέζει το ΔΝΤ για νέα μέτρα - Παραμένει η έκτακτη εισφορά
Τη συγκρότηση της νέας κυβέρνησης και την πρώτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ανέμενε τελικώς το ΔΝΤ για να δώσει στη δημοσιότητητα τον δικό του «οδικό χάρτη» για την οικονομία.

Εμφανώς θορυβημένο για τη στροφή πολιτικής που επιχειρεί η κυβέρνηση, ο κύριος Τόμσεν και η ομάδα του τονίζουν, επί λέξει, ότι:

- μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή είναι αναγκαία για την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του χρέους.

- το πρωτογενές πλεόνασμα θα πρέπει να διατηρηθεί σε πάνω από 4% του ΑΕΠ για πολλά χρόνια στο μέλλον.

- οι υποσχέσεις των πολιτικών ηγετών για «κοινωνικά οφέλη» και «όχι νέα μέτρα» δείχνουν ότι η πολιτική δέσμευση για τη στρατηγική του χρέους θα δοκιμαστεί σοβαρά.

- η στρατηγική αυτή δεν αφήνει περιθώρια για τυχόν αξιοσημείωτες αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις μέχρι τις εθνικές εκλογές του 2016.

- για να επιτευχθεί η αναγκαία πρόσθετη δημοσιονομική προσαρμογή χωρίς περαιτέρω περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, οι οποίες παραμένουν σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με το ΑΕΠ, είναι δυνατό μόνο με δραματική βελτίωση στην αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα.

Επί της ουσίας:
- η έκθεση του ΔΝΤ συνοδεύεται και από την επιστολή που υπογράφουν οι κύριοι Σαμαράς, Στουρνάρας και Προβόπουλος (αν και η μία τουλάχιστον «υπογραφή» δεν θα έχει πλέον ρόλο στα πράγματα). Εκεί η κυβέρνηση αναλαμβάνει τη δέσμευση ότι θα λάβει και κάθε άλλο αναγκαίο επιπρόσθετο μέτρο, αν απαιτηθεί. Το φραστικό της επιστολής επαναλαμβάνεται μεν στερεότυπα κάθε φορά που ζητά την εκταμίευση δόσεως η χώρα (ανά τρεις ή έξι μήνες) αλλά στο υπουργείο Οικονομικών επιμένουν (με ανακοίνωση που εξέδωσε) ότι ούτε αυτή τη φορά θα χρειαστούν νέα πρόσθετα μέτρα.

- για την περίοδο από το δεύτερο εξάμηνο του 2014 έως και το τέλος του 2017 πρέπει να εφαρμοστούν δημοσιονομικά μέτρα, που ξεκινούν από 3 δισ. και θα μπορεί να φτάσουν και στα 8,8 δισ. ευρώ.

- μόνο για το δεύτερο εξάμηνο του 2014 προβλέπεται να εφαρμοστούν ή να επιλεγούν νέα δημοσιονομικά μέτρα ύψους έως 1,3 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων:

α) νέο σύστημα παρακράτησης φόρου εισοδήματος επί μισθών και συντάξεων (pay-as-you-earn) με το οποίο θα γίνεται προείσπραξη του φόρου που αναλογεί στα συνολικά εισοδήματα του φορολογουμένου. Το σύστημα αυτό θα ισχύσει από 1-1-2015 το αργότερο και προβλέπει τον υπολογισμό της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος με ενιαίο τρόπο για το άθροισμα μισθών ή κύριων και επικουρικών συντάξεων, βάσει της ισχύουσας φορολογικής κλίμακας για μισθωτούς και συνταξιούχους. Με το σύστημα οι κρατήσεις φόρου επί των κύριων και των επικουρικών συντάξεων θα αυξηθούν σημαντικά, μειώνοντας αντίστοιχα τα καθαρά ποσά που λαμβάνουν οι συνταξιούχοι ανά μήνα.

β) μείωση των ανωτάτων ορίων δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού κατά 320 εκατ. ευρώ και τη λήψη άλλων διαρθρωτικών μέτρων ύψους περίπου 220 εκατομμυρίων, όπως η μείωση των ανώτατων ορίων δαπανών των κονδυλίων εκτός προϋπολογισμού (100 εκατ. ευρώ) και η περικοπή δαπανών για στρατιωτικές προμήθειες κατά περίπου 50 εκατ. ευρώ.

γ) μείωση των περιθωρίων αποσβέσεων για τις ελληνικές επιχειρήσεις και φορολόγηση των ατομικών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών με 26% στο σύνολο του καθαρού – πραγματικού ή τεκμαρτού – εισοδήματός τους, από το πρώτο ευρώ. Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αποδώσει επιπλέον έσοδα ύψους τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ.

Η δέσμευση για πρόσθετα μέτρα έως 8,8 δισ. ευρώ αποσκοπεί να «κλείσει» τα δημοσιονομικά κενά της περιόδου 2015-2017. Το ΔΝΤ εκτιμά το δημοσιονομικό κενό του 2015 στο επίπεδο του 1,8-2 δισ. ευρώ (1% του ΑΕΠ) και το δημοσιονομικό κενό του 2016 στα 3,7 δισ. ευρώ. Επιπλέον 1,8 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα είναι το δημοσιονομικό κενό του 2017. Δηλαδή, αν δεν ληφθούν μέτρα ύψους 2 δισ. το 2015, το ΔΝΤ εκτιμά πως η «τρύπα» θα φτάσει στην τριετία 2015-2017 στα 7,5 δισ. ευρώ. Μαζί με τα μέτρα ύψους 1,3 δισ. ευρώ για το δεύτερο εξάμηνο του 2014, τότε το συνολικό ποσό των νέων δημοσιονομικών μέτρων της περιόδου από το δεύτερο εξάμηνο του 2014 έως το τέλος του 2017 φθάνει τα 8,8 δισ. ευρώ.

Παράταση της έκτακτης εισφοράς
Ήδη, όπως προκύπτει από τα όσα αναφέρει το ΔΝΤ, η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να παρατείνει την εφαρμογή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και κατά τα έτη από το 2015 και μετά. Το κείμενο του Μνημονίου Οικονομικών και Χρηματοπιστωτικών Πολιτικών (ΜΟΧΠ), το οποίο συνοδεύει την έκθεση του ΔΝΤ προβλέπει ότι «έχουμε την πρόθεση να κλείσουμε το δημοσιονομικό κενό με την επέκταση δημοσιονομικών μέτρων που λήγουν. Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις, πιστεύουμε ότι θα είναι αναγκαίο να επεκταθεί η επιβολή εισφοράς αλληλεγγύης».

Στο οικονομικό επιτελείο υποστηρίζουν πάντως ότι η πρόβλεψη αυτή θα απαλειφθεί τον Οκτώβριο ή Νοέμβριο, κατά την κατάρτιση του νέου προϋπολογισμού, όταν διαπιστωθεί πως το δημοσιονομικό κενό του 2015 θα είναι τελικά πολύ μικρότερο, όπως εκτιμούν ήδη οι ίδιοι.

Για το λόγο αυτό μάλιστα, τέθηκε και η πρόβλεψη πως αν επιτευχθεί υπέρβαση της πρόβλεψης για τα έσοδα του φετινού προϋπολογισμού, θα εξετάσουν σε διαβούλευση με την Τρόικα το ενδεχόμενο μείωσης των υψηλών φορολογικών συντελεστών με ταυτόχρονη εφαρμογή μέτρων για την περαιτέρω διεύρυνση της φορολογικής βάσης.

Παράλληλα σχεδιάζονται:
1. Νέες ρυθμίσεις στη φορολογία εισοδήματος: Θα νομοθετηθούν τον προσεχή Σεπτέμβριο περαιτέρω αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος που θα αποσκοπούν στην απλοποίηση της νομοθεσίας και τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Στο πλαίσιο αυτό:

α) Θα επανεξεταστούν οι εναπομείνασες απαλλαγές από τη φορολογία εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων και των εξαιρέσεων που θεσπίστηκαν στο φόρο υπεραξίας ακινήτων (για τα ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους οι πωλητές πριν από το 1994, για τα πρώτα 25.000 ευρώ της προκύπτουσας υπεραξίας κ.λπ.)

β) Θα εξεταστεί ο επανασχεδιασμός της νομοθεσίας για την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Αυτή τη στιγμή, η εισφορά επιβάλλεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 1%-4% σε όσους φορολογούμενους εμφανίζουν ατομικό – πραγματικό ή τεκμαρτό – ετήσιο εισόδημα μεγαλύτερο των 12.000 ευρώ. Θα εξεταστούν αλλαγές τόσο στο αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ όσο και στους συντελεστές.

γ) Θα τροποποιηθεί εκ νέου με σκοπό να βελτιωθεί η νομοθεσία για τη φορολόγηση της υπεραξίας των μετοχών.

3) Περικοπές στις απαλλαγές από τον νέο φόρο ακινήτων. Οι απαλλαγές και οι εξαιρέσεις από τον Ενιαίο Φόρο Ακινήντων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) θα επανεξεταστούν το φθινόπωρο και όσες θεωρηθούν αναποτελεσματικές ή άδικες θα καταργηθούν από την 1η-1-2015.

4) Ανατροπές στο νομοθετικό καθεστώς του ΦΠΑ. Από την 1η-1-2015 θα τεθούν σε ισχύ νέες ρυθμίσεις που θα αλλάζουν ριζικά το ισχύον σήμερα στη χώρα μας καθεστώς ΦΠΑ. Η κυβέρνηση δεσμεύθηκε να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση του ΦΠΑ με στόχο την απλοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας και στο πλαίσιο αυτό θα υποχρεωθεί να προχωρήσει στην κατάργηση όλων των εξαιρέσεων και των απαλλαγών καταργώντας όλους τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ! Στο στόχαστρο θα μπουν οι χαμηλότεροι κατά 30% συντελεστές ΦΠΑ που ισχύουν στα νησιά του Αιγαίου, καθώς επίσης και οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ 13%, για τα τρόφιμα, τις υπηρεσίες μεταφορών, την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, την παροχή ύδρευσης τις επισκευές παλαιών κατοικιών και 6,5% για τα φάρμακα, τα βιβλία και τον τουρισμό!

Όπως επισημαίνει, χαρακτηριστικά, το ΔΝΤ, «το Ελληνικό σύστημα του ΦΠΑ είναι γεμάτο με προνομιακούς συντελεστές και εξαιρέσεις που στρεβλώνουν τις καταναλωτικές επιλογές και δεν παρέχουν στοχευμένες ενισχύσεις», γεγονός το οποίο «αντικατοπτρίζει ένα αρκετά μεγάλο κενό πολιτικής». Στην έκθεση αναφέρατι πως οι αρχές «δεσμεύτηκαν για τη μεταρρύθμιση της πολιτικής για τον ΦΠΑ και τη διοίκηση».

5) Νέες επαχθείς ρυθμίσεις στο ασφαλιστικό. Οι Ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν να επανεξετάσουν την αναγκαιότητα για περαιτέρω μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος, με στόχο να διασφαλίσουν τη βιωσιμότητα και να αυξήσουν την αναλογιστική ισορροπία. Το ΔΝΤ υποστηρίζει ότι οι σταδιακές περικοπές από το 2010 μέχρι σήμερα, οι οποίες στόχευαν στις υψηλότερες συντάξεις, βοήθησαν στο να συγκρατηθεί η μακροπρόθεσμη αύξηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης.

Όμως, όπως επισημαίνει το ΔΝΤ, μια σειρά από «προβλήματα», παραμένουν άλυτα:

- Σε περίπου 17 % του ΑΕΠ, οι δαπάνες για συντάξεις είναι μεταξύ των υψηλότερων στην ΕΕ, που απαιτούν πολύ μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις. - Η σύνδεση μεταξύ των εισφορών και των παροχών των ατόμων είναι αδύναμη, με αποτέλεσμα μειωμένα κίνητρα συνεισφοράς.

- Το συνταξιοδοτικό σύστημα είναι κατακερματισμένο με νομοθετικές ρυθμίσεις που προβλέπουν την καταβολή διαφορετικών και ποικίλων εισφορών, ιδιαίτερα στο Ταμείο των αυτοαπασχολουμένων.

Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν να αντιμετωπίσουν όλες αυτές τις ανησυχίες τους επόμενους μήνες.

6) Αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι «οι κανόνες για τις απεργίες από τα συνδικάτα έχουν παραμείνει αναλλοίωτοι για πάνω από τρεις δεκαετίες στην Ελλάδα και η χώρα μας είναι μια ακραία περίπτωση στην ΕΕ που απαγορεύει ανταπεργία, ακόμη και ως αμυντικό εργαλείο για τους εργοδότες κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων της εργασίας». Ο διεθνής οργανισμός προαναγγέλλει ότι «οι κανόνες για τις πράξεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων θα επανεξεταστούν κατά τους επόμενους μήνες και θα έλθουν σε ευθυγράμμιση σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου», αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί ότι θα επιβληθεί και στη χώρα μας το δικαίωμα της ανταπεργίας των εργοδοτών, το περίφημο «lock out».

7) Κατάργηση των τριετιών ωρίμανσης των μισθών του ιδιωτικού τομέα από το 2017 αλλά και εξέταση της πιθανότητας πρωιμότερης κατάργησής τους. Το ΔΝΤ επισημαίνει ότι: «Ο νόμιμος κατώτατος μισθός αποτελείται από ένα βασικό μισθό και από τα επιδόματα ωρίμανσης που έχουν προστεθεί και κυμαίνονται από 10% για εργαζόμενους με 3 χρόνια προϋπηρεσίας έως 30% για εργαζόμενοι με 9 ή περισσότερα χρόνια εμπειρίας. Αυτό φέρνει ουσιαστικά τον κατώτατο μισθό για τους εργαζόμενους με τουλάχιστον 9 χρόνια εμπειρίας σε ένα επίπεδο που είναι υψηλότερο από ό,τι για τους περισσότερους από τους συνομηλίκους τους στην Ελλάδα». Στη συνέχεια το ΔΝΤ αποκαλύπτει ότι ήδη «αυτά τα επιδόματα ωρίμανσης, δεν θα είναι μέρος του ελάχιστου νόμιμου μισθού από το 2017»! Προσθέτει δε ότι «το ισχύον σύστημα είναι ιδιαίτερα προβληματικό για τους λιγότερο μορφωμένους, μακροχρόνια ανέργους με προηγούμενη εργασιακή εμπειρία» και ζητά την «πλήρη αφαίρεση των εν λόγω επιδομάτων ωρίμανσης τουλάχιστον για τους μακροχρόνια ανέργους», θεωρώντας ότι το μέτρο αυτό «θα μειώσει τις στρεβλώσεις». Θυμίζει δε ότι η κυβέρνηση ψήφισε νόμο με το οποίο προβλέπεται ότι τα επιδόματα ωρίμανσης μειώνονται κατά 50% για τους υπαλλήλους που προσλαμβάνονται ενώ προηγουμένως ήταν μακροχρόνια άνεργοι.

8) Νέες αλλαγές στο μισθολόγιο του Δημοσίου και εκχώρηση δραστηριοτήτων του κράτους στον ιδιωτικό τομέα. Οι Ελληνικές αρχές έχουν δεσμευτεί να καθορίσουν το κατάλληλο μέγεθος των μισθολογικών δαπανών και της απασχόλησης στο δημόσιο τομέα, μέσω της εφαρμογής ενός νέου μισθολογίου που θα προβλέπει την «αποσυμπίεση» της κατανομής των μισθών κατά έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, ώστε οι εργαζόμενοι υψηλής ειδίκευσης και υψηλής απόδοσης να αμείβονται καλύτερα, με υψηλότερους μισθούς, ενώ οι χαμηλής εξειδίκευσης και περιορισμένων προσόντων εργαζόμενοι να λαμβάνουν χαμηλότερους μισθούς από αυτούς που δικαιούνται σήμερα!

Επιπλέον, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να αναθέσει ορισμένες δραστηριότητες δημοσίων υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα, με χαμηλότερο κόστος!

9) Κατάργηση φόρων και τελών υπέρ τρίτων που χρηματοδοτούν συντάξεις. Εντός του καλοκαιριού θα πρέπει να καταρτιστεί νέος κατάλογος με χρεώσεις-φόρους υπέρ τρίτων που θα καταργηθούν από την 1η-1-2015. Αρχικά θα καταργηθούν πόροι που εισπράττονται και χρηματοδοτούν επικουρικές συντάξεις και στη συνέχεια θα εξαλειφθούν και τέλη που χρηματοδοτούν κύριες συντάξεις.

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Αδημοσίευτo Μνημόνιο: Έρχεται τσουνάμι μέτρων τον Οκτώβριο

Των Γ. Αγγέλη-Δ. Καδδά

Κατάργηση εκπτώσεων σε δαπάνες, νέο μισθολόγιο, αλλαγή μη μισθολογικών δαπανών, πλαίσιο ομαδικών απολύσεων, νέο ασφαλιστικό, νέες παρεμβάσεις σε γάλα, φάρμακα, ψωμί, λειτουργία καταστημάτων τις Κυριακές αν κριθούν αναγκαίες προβλέπει το αναλυτικό κείμενο του μνημονίου (MEFP) που δεν έχει δει ακόμη το φως της δημοσιότητας. Οι παραπάνω παρεμβάσεις θα έρθουν από τον Οκτώβριο και δεν είναι οι μόνες.

Πιο πριν θα ξεκινήσει σειρά παρεμβάσεων με ορισμένο χρονοδιάγραμμα για κατάργηση φόρων-τελών υπερ τρίτων, αλλά και για επανεξέταση απόδοσης του ΕΝΦΙΑ τον Σεπτέμβριο με παρεμβάσεις «εξάλειψης» εξαιρέσεων αν χρειαστούν από το 2015.

Η κυβέρνηση δεσμεύεται για λήψη ισοδύναμων μέτρων, αν χρειαστεί, αλλά και να κλείσει πιθανό κενό το 2015 «με την επέκταση των μέτρων που λήγουν» λέγοντας μάλιστα ότι «υπό τις τρέχουσες προβλέψεις, πιστεύουμε ότι θα είναι αναγκαίο να επεκταθεί η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης» με την αίρεση ότι θα επανεξεταστεί το ζήτημα στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2015.

Θεσπίζεται επίσης κανόνας υπεραπόδοσης για το υπό ποιους όρους θα γίνονται παροχές την μετά μνημονίου εποχή. Διατηρείται όμως και όρος παροχών αν πάει καλύτερα το 2014, με πρώτο βήμα τη «μείωση του υψηλού συντελεστή φορολογίας».

Στις παραπάνω δεσμεύσεις προστίθενται και τα «άμεσα» μέτρα, τα 12 προαπαιτούμενα για τις υποδόσεις Ιουνίου – Ιουλίου, που περιλαμβάνουν από νέο χωροταξικό και δασικό νόμο, έως παρεμβάσεις στους φόρους υπέρ τρίτων στο περιθώριο κέρδους των φαρμακείων κλπ.

Περιλαμβάνει επίσης σειρά παρεμβάσεων με ορισμένο χρονοδιάγραμμα για κατάργηση φόρων-τελών υπέρ τρίτων, αλλά και αναθεώρηση του οργανικού νόμου του Γενικού Λογιστηρίου τον Οκτώβριο, «για να διασφαλιστεί ότι είναι πλήρως ευθυγραμμισμένος με το εν εξελίξει πρόγραμμα μεταρρύθμισης των δημόσιων οικονομικών».

Πρόοδος και προκλήσεις

Στο MEFP (σημ. το αναλυτικό κείμενο του μνημονίου που εγκρίθηκε την Παρασκευή και από το ΔΝΤ), αναφέρεται ότι «η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά στην αποκατάσταση της δημοσιονομικής και της εξωτερικής βιωσιμότητας» με 19% βελτίωση σε κυκλικά προσαρμοσμένους όρους, με αποτέλεσμα πλέον «να έχουμε το υψηλότερο κυκλικά προσαρμοσμένο πρωτογενές πλεόνασμα στη ζώνη του ευρώ».

«Οι προσπάθειες αποφέρουν καρπούς, αλλά παραμένουν σημαντικές προκλήσεις» επισημαίνεται. Γίνεται αναφορά στην αναπτυξιακή πορεία αλλά «η ανάπτυξη στηρίζεται σε αύξηση επενδύσεων και εξαγωγών που με τη σειρά τους εξαρτώνται από την πλήρη και έγκαιρη εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και την εξασφάλιση επαρκούς εξωτερικής χρηματοδότησης» επισημαίνεται.

Στο MEFP η κυβέρνηση δηλώνει «δεσμευμένη για τη διατήρηση των επιτευγμάτων μέχρι σήμερα» και ότι θα «συνεχίσει την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που συμφωνήθηκαν από την έναρξη του προγράμματος» αλλά και τη «λήψη ισοδύναμων μέτρων» για να «διασφαλιστεί η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων».

Για την επίτευξη του στόχου το 2014 πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ δεσμεύεται σε διακράτηση 320 εκατ. ευρώ στις δαπάνες από τις μόνιμες εξοικονομήσεις, για τη λήψη «συμψηφιστικών ενεργειών» σε περίπτωση δικαστικών αποφάσεων, αν και όπως εκτιμά δεν περιμένει ότι αυτό θα συμβεί για κάποια άλλη ομάδα πέραν των δικαστικών.

Στον αντίποδα υπάρχει και πρόβλεψη για μείωση φόρων. Αν υπάρχει συνεχής υπεραπόδοση των εσόδων, θα είμαστε σε διαβούλευση με την τρόικα με στόχο «μείωση του υψηλού συντελεστή φορολογίας».

Γίνεται λόγος επίσης για πρόσθετη μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 1% με επανεξέταση του μέτρου έως το τέλος Ιουνίου του 2015.

Τον Ιούνιο δεσμεύεται η κυβέρνηση για μια συνολική μεταρρύθμιση του ΦΠΑ με στόχο και να εξορθολογιστεί το σύστημα επιστροφής μεταξύ άλλων, επιτρέποντας σε εταιρείες με καθαρό ιστορικό πληρωμών τα τελευταία δύο χρόνια «να λαμβάνουν τις επιστροφές χωρίς έλεγχο».

Επίσης, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 «θα επανεξετάσει τις εξαιρέσεις από τον ΕΝΦΙΑ» και θα «εξαλείψει από τον Ιανουάριο του 2015 εκείνες που θεωρούνται αναποτελεσματικές ή άδικες».

Κανόνας υπεραπόδοσης μετά μνημονίου

Στο κείμενο υπάρχει δέσμευση ότι η κυβέρνηση θα συζητήσει και να συμφωνήσει με την τρόικα «έναν συγκεκριμένο κανόνα υπεραπόδοσης επί των εσόδων που θα τεθεί σε ισχύ μετά την περίοδο του προγράμματος». Με βάση αυτόν θα συμφωνείται αν υπάρχουν απροσδόκητα έσοδα ή υπεραπόδοση και σε ποιές περιπτώσεις θα μπορεί να επιτραπούν παροχές το επόμενο έτος.

Για το μισθολόγιο αναφέρεται ότι «θα προσδιορίσει τον Ιούλιο του 2014 και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή του μισθολογίου» με στόχο τον «εξορθολογισμό της δομής των μισθών στον δημόσιο τομέα σε μια ουδέτερη από φορολογική άποψη βάση» και την κατανομή των μισθών σχέση με την ικανότητα και την απόδοση του προσωπικού. Επίσης θα γίνει «διεξοδική εξέταση όλων των μη μισθολογικών παροχών» όπως αποζημιώσεις , έξοδα ταξιδίου κλπ.

Δεν αναφέρεται στόχος απολύσεων το 2015 αλλά προβλέπεται ότι θα υπάρχει νέα αξιολόγηση στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2014 σε συνεννόηση με την τρόικα, «λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των μεταρρυθμίσεων της δημόσιας διοίκησης για το «εάν θα οριστεί επισήμως στόχος».

Για τη λίστα ΟΟΣΑ προβλέπεται επανεξέταση της απόδοσης των παρεμβάσεων (πχ εμπορικών δραστηριοτήτων την Κυριακή τον Μάρτιο του 2015 για το αν θα επεκταθούν σταδιακά σε όλη τη χώρα) και πολύ πιο πριν για το γάλα, το ψωμί ή τα φάρμακα.

Αξιολόγηση έως το τέλος Σεπτεμβρίου προγραμματίζεται για τις συλλογικές απολύσεις και το κατά πόσο συνάδουν με το πρότυπο της ΕΕ. Η Ελλάδα δεσμεύεται «σε περίπτωση αμφιβολίας να λάβει τα κατάλληλα νομοθετικά μέτρα για την ευθυγράμμιση των πλαισίου με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ έως το τέλος Οκτώβρη 2014». Προβλέψεις υπάρχουν και για τις απεργιακές κινητοποιήσεις.